Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 25 Juni 2019 - Tbilisi

Khachapuri.

Det här goda brödet som jag bjuds på varje morgon heter Khachapuri och finns i ett otal olika former. Själva brödet är ett syrat bröd som tillåts svälla. Både i konsistens och smak så påminner det om det italienska Chiabata. Sedan så är det då fyllt med ost eller någon ostmassa. Den Khachapuri som jag visar på bild har en ost- och äggmassa samt ett helt ägg liggande i mitten. Det är nog ädlaste formen som finns av denna nationalrätt. Något annat som ligger georgierna om hjärtat är Khinkali, som är samma dumplings som är så populära i Kina och Nepal. De här kan vara aningen kryddigare.

Som ni nog redan har förstått så bor jag väldigt centralt. Det är gångavstånd till allt jag vill se här och den enda gång jag behövt åka taxi var när jag var till järnvägsstationen och bokade min biljett. Det är dock väldigt billigt med det transportsättet så det får nog bli en bulle till tåget i kväll. Tåget avgår 20.25 lokal tid och beräknas ankomma Baku vid 9-tiden på morgonen. Perfekt för min del. Jag har en sovbädd så jag räknar med att komma till Azerbadjan utsövd.

Egentligen så är min utcheckningstid klockan 12 på dagen, men familjen som jag bor hos låter mig vara kvar tills det är dags för mig att dra ikväll, så jag har några timmar till på mig att strosa runt.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ok.......då får man väl hoppas på Färjestad för hans del.
Postat 2019-06-25 11:58  Anmäl
Postis19 säger:
I klubbens pressmeddelande berättar Gunnarsson att hans civila arbeta är det främsta orsaken till avskedet och även hans egen utveckling i rollen som assisterande.

– Jag har ett civilt jobb som kräver "mig", vilket gör att jag inte kan jobba heltid med det här. Sen är den assisterande rollen speciell vilket gör att när man väl börjar hitta in kring vad ens styrkor och svagheter är så måste det synka med varandra. Där har vi väl hittat att vi behöver jobba på ett lite annat sätt. Då är det bättre att jag kliver av.
Postat 2019-06-25 11:26  Anmäl
Postis19 säger:
Sportchef Patrik Zetterberg har tidigare varit tydlig med att "Bulan" inte kommer spela med VIK nästa säsong.

Under fredagen hölls en frågestund med Zetterberg på VLT och Hockeypuls. Där fick sportchefen återigen frågor om Patrik Berglund från supportrarna.

En frågeställare undrade om situationen förändrats nu när "Bulan" öppnat för att spela hemma i Sverige.

– Nej, läget är detsamma. Informationen jag har fått är att skulle det bli aktuellt med Sverige för "Bulan" så är det SHL som gäller, svarade Zetterberg.
Postat 2019-06-25 11:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan