Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 8 November 2012 - Las Vegas

Las Vegas

Dagen idag tillbringades på egen hand, så efter fruost, som här också var en gigantisk buffé med mjukglass chokladpudding mm så gick jag och köpte biljett till en av kvällens föreställningar. Finns ställen som säljer biljetter till samma kvälls föreställningar till rabatterat pris, och jag fick en biljett till en show jag ville se.
Efter detta gick jag större delen av dagen längs stripen och beundrade de häftiga htellen. Var uppe i Stratospher och käkade lunch i Luxor-pyramiden bl a, men jag hann ändå inte med allt. Efter ombyte och några drinkr intogs middagen i effeltonet innan det så var dags för kvällens show – o ni vet vad man säger – det som händer i Vegas stannar i Vegas, så sluta och läs här ;-) men för mitt eget minne:
Hade köpt biljett till en burleskshow som fanns på mitt hotell. I kön så träffad jag på ett annat par som hade betalat över 100 dollar för sina biljetter, och jag hde bara gett 35, så då täkte jag att de ju hade bättre platser än mig.
Nä jag kom fram i kön så var det en gammal man som skulle visa var jag skulle sitta. Han tittade på bljetten och viskade, om du vill kan jag fixa bättre plats till dig, och i sann USA anda så visste jag då att han ville ha dricks så jag gav honom 20 dollar, och vips så fick jag den absolut bästa platsen i hela salen.
Det kostade dock på, för mitt i showen hamnade jag på scenen, men det är en helt annan story ;-)
Efter showen och plåtning så gick jag ut på en bar som låg utanför hotellet och som det var bra tryck på, men då vi skulle iväg extra tidigt – och titta på berg… dagen efter så fick jag krypa till sängs i någorlunda tid.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan