Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Måndag 21 Januari 2008 - Helsingborg

Längtan vår blev för svår, därför reser vi till Kreta i vår.

(Melodi: SpelOlles gånglåt.)

Sol, sol, sol, i de glimmande snår,
Sol, sol, sol, är det vart jag går.
En resenär, snart jag ju är,
För solen är inte här.
Så snart vi reser dit, där solen är.

Det haltar visst både i början och mot slutet. Men vi ska resa till Kreta och Kalamaki i maj månad. Här kan man snart inte vara. Sommaren som gick, var ju inte bra vad vädret anbelangar.

Sen hade jag ju oturen att bryta fotleden veckan innan vi skulle resa till Kos i tre veckor. Så blev det sex veckor med gipsad fot och då blev det inte mycket utevistande, för det var så dåligt väder, att det inte ens var lönt att ta sig ut med rullstol. Jag fick inte stödja på foten under hela den tiden. Med kryckorna gick det visserligen bättre sen, men vädret satte mycket stopp för det ändå.

Nu går jag utan att ha ont ens en gång, så nu vågade vi beställa en resa igen. Det ska verkligen bli skönt att få förlänga den här sommaren i alla fall. Vi ska faktiskt resa till Rhodos i september i hela tre veckor då, som ersättning för vår inhiberade Kos-resa i höstas.

Det är detta jag längtar till här hemma.

Nu börja vi bli verkligt glada igen, eftersom vi gillar att resa, även om vi håller oss i Europa. Men jag gillar att läsa om andras resor över hela världen. Det blir som extra resor för oss också.
Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger:
Kreta är nog fantastiskt i maj. Härligt för er att kunna njuta av Grekland både maj och september!
Jag åker till Aten och vidare ut till Mykonos i juni för tre veckor med närliggande öar att utforska.
Visst längtar man efter värmen så här års!
Håller nu fötterna i styr så allt går vägen!
Kram
Postat 2008-01-23 10:53  Anmäl
Reseglad säger:
Ta det nu lungt så inget obehagligt intreffer.Skön att ha resor att se fram imot.
Kram.
Postat 2008-01-22 18:53  Anmäl
Kenfert säger:
Vi har också en Kreta resa inbokad i maj till Chania det ska bli skönt med lite avkoppling och utforska enbart Chania.Det kommer nog att innebära ett stort antal kort tror jag. MVH Kenfert
Postat 2008-01-21 19:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Jenny747
Jenny747 säger om Gullsings bild "Bokskog på Fredriksdal. ":
Härlig vårbild!
25 september 2009 11:07