Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Torsdag 29 Januari 2015 - Kep

Låååååååång resa Siem Reap-Kep

Uppe i svinottan idag. Blev hämtad halv 6.
Hade bokat med Soraya buss, via en travel agency. Skulle ta 10 timmar enl säljaren. Det måste man alltid ta med en nypa salt.
Visade sig vara något av en mjölkbuss som stannade överallt. Ja, ja återigen, gilla läget Gunilla. Hade plats längst fram och det var ju bra i alla fall. Jag är ju en bokmal och plöjer böcker. Det var ju något av ett problem när jag skulle vara på resande fot så länge. Kan ju inte ha 20 kg böcker med mig. Visst man kan alltid få tag i böcker på vägen, Här kommer Storytel in. Mycket bra. Bättre än riktiga böcker speciellt när man reser. Just den här resan hade jag Lotus Blues i öronen av Kristina Olsson, mycket bra.
Byte i Phnom Pehn och efter 13 timmar (inte 10) var jag äntligen framme i mitt kära Kep igen. Storl leende på mina läppar när jag kom till Le Kep Bungalow och checkade in.
Fick mitt gamla rum, men det luktade skit rent ut sagt, från badrummet. Så jag blev uppgraderad till en stor bungalow. Det tackar man för. Du är en stamgäst, sa ägaren, klart vi ska ta god hand om dig. Tusen tack.
Vägarna i Kambodja är under uppbyggnad på många ställen och bara sand. Känns som man är i Saharas öken, dammet från vägarna gör att man antar en gulaktig ton, bålde kropp och kläder. Ingen bra idé att ha vita kläder när man skumpar fram genom landet.
Så efter en välbehövlig dusch o god middag på restaurangen dök jag i säng. Somnade nog innan huvet var på kudden.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet