Stöd Ukraina

Pimmos blogg

Måndag 3 November 2008 - Bangkok

Krokodilfarmen

Igår var vi hemma på kvällen. Min bror mådde inte så bra och vi var sega efter marknaden. Man orkar tydligen bara en aktivitet per dag. Vi gick dock en vända till affären för att handla lite roliga saker. Käkade gjorde vi dock hemma.

Idag måndag var det meningen att vi skulle gå till det stora palatset, Grand Palace. Karis chaufför sa dock att det inte var värt att gå dit för att kungens syster dött och det skulle komma massa ministrar till palatset. Vi fick i stället skjuts av brorsans chaufför till Krokodilfarmen som ligger 10 km söder om Bangkok. Det tog oss 40 minuter. Hur lyxigt som helst. Jimmy satt och tittade pa dvd hela vägen. Väl framme kostade biljetterna ca 70 kr per skalle, och Jimmy gratis. Ett jättetrevligt ställe, skulle kunna gå dit igen. Vi såg krokodiler, krokodilshow där killarna stoppade sina huvuden i krokodilens mun, helt otroligt. Vi såg, fick klappa och mata elefanter. Jimmy ville inte rida och han vågade inte klappa. Man kunde bli fotograferad med en chimpans med kläder, men det vågade inte Jimmy heller. Man kunde också bli fotad med tigrar och geparder, men det känns lite väl osäkert för min del, det är ju trots allt vilda djur. Vi käkade glass och tittade på ormar och apor. Vi matade flodhästar med bananer. Det fanns hur mycket som helst har. Tur att det var lågsäsong. Vi åkte med vår chaufför hem och Jennifer (min svägerska) frågade om vi ville att hushållerskan skulle laga mat. Det lät bra sa vi och innan maten hann vi ta en tupplur på en timme ungefär. På kvällen sa badade barnen i badkaret, snacka om blött! Därefter lyckades vi få en lugn stund då ungarna kunde leka lite for sig själva. När ungarna väl kom ner till oss i vardagsrummet så var det inte en lung stund. Ungarna skrek så mycket och skrattade sa att Magnus (ringde honom) tyckte det lät som en grupp vilda djur ;0) Nu ska vi sova sa att vi orkar med Grand Palace i morgon.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet