Pimmos blogg

Lördag 28 Mars 2015 - Amsterdam
Åter på flygplatsen. Hoppas jag kommer iväg 14.00 som beräknat.
Oj, resan börjar bra. På grund av strömavbrottet i Amsterdam där jag skulle byta flyg, ställdes många flyg in. Blev kvar i Amsterdam incheckad på Hyatt Palace Amsterdam. Käkade middag på hotellet igår och åkte down ytown. Hann inte vara där så länge men tillräckligt för att hinna känna att jag gärna kommer tillbaka.
Nu är frukosten avklarad och det är dags att bege sig tillbaka till flygplatsen för nästa flyg. Kram och hej.
Måndag 26 Januari 2009 - Stockholm
Idag är det måndag igen och vi har haft vår tjejaktivitet i London. Nu sitter man återigen på jobbet och längtar till nästa tripp.
Söndag 25 Januari 2009 - London
Vi vaknade i lagom tid och gjorde allt vi gjort tidigare samt packade väskorna. Checkade ut men lämnade kvar väskorna på hotellet. Gick ner för att handla en sista gång på Primark. Vi var där för tidigt och fick vänta en stund. Tog en fika på Robert´s Coffee. Shoppade som sagt var på Primark. Hämtade väskorna på hotellet och eställde en taxi. Taxin körde oss till Liverpool Street Station varifrån vi tog bussen till Stanstead för att flyga hem.
Lördag 24 Januari 2009 - London
Samma sak idag igen, vaknade, duschade och fick frukost på rummet. Inhandlade ett dagskort på tunnelbanan, åkte till Portobello Market (kanske ingenting att handla men ett mycket trevligt utflyktsmål). Strosade där några timmar. Fortsatte med tunnelbanan till Shepard´s Bush för att gå på en klädaffär med namnet Peacocks och beskrivs som "billigt med ett ganska kul utbud". Det var inte så kul som det lät och gallerian vi var in på hade inte så många butiker så vi åkte till Tottenham Court Road i stället för att ta upp Oxford shoppingen från andra hållet. Vi lunchade på en pub, jätte god mat, delade upp oss för att senare sluta upp.

Jag gick genom Soho, China Town ner till Covent Garden. Där tittade jag på gatuartister och fikade. Tog tunnelbanan till hotellet.

Lotta hon promenerade på Oxford Street och Regent Street.

Monica shoppade loss på Oxford Street.

Vi möttes upp på hotellet, vilade lite, duschade och gjorde oss i ordning för lite party. Vi kom iväg rätt sent, tog tunnelbanan till Hammersmith för att gå och lyssna på irländsk musik på "Hammersmith & Fulham Irish Centre" (5 Blacks Road, Hammersmith, London, W6 9DT) men det var tydligen inte öppet. Vi åkte tillbaka med tunnelbanan till Angel (som vi varmt blivit rekommenderade att åka till). I Angle finns massor av pubar och massor av engelsmän, alltså inga turister. Vi satt på en pub ett tag, gick runt och kollade lite i området. Dit kommer vi att återvända en vacker dag. Nu var klockan mycket och vi skulle ta tunnebanan hem. Det blev inget jätteparty denna kväll som vi räknat med. Men det var skoj ändå. Många stationer var stängda så vi kunde inte åka direkt till Marble Arch. Efter många om och men så lyckades vi ta oss till Edgware Road. Det var dock inte så långt att gå tll hotellet, mellan 5-10 minuter. Då alla hade missat middagen så försökte vi hitta ett ställe att handla mat på. Det fanns bara halal, kebab och falafell över allt. Ingen av oss var sugna på det så vi gick och la oss i stället.
Fredag 23 Januari 2009 - London
Vaknade i bra tid, duschade och fick frukost på rummet. Shoppade på Oxford Street (hittade Primark som är en klädaffär som beskrivs med följande ord "HM kläder till Ullaredpriser). Shoppade flera timmar, käkade lunch på en pub, lämnade saker på hotellet, ut igen, promenad Oxford Street, Carnaby Street, genom China Town och ner till Leister Square. Där köpte vi biljetter till musikalen Avenue Q (http://www.avenueqthemusical.co.uk/) för £35 på en Half Price Ticket Booth. Gick till China Town, käkade en jättedåligt middag (alla var besvikna). Gick på musikal, promenerade tillbaka till hotellet. ZZzzzzZZZzz...
Torsdag 22 Januari 2009 - Stockholm
Nu sitter vi på jobbet och väntar på att klockan ska bli 17.30. Då tar vi pendeln från Solna (Frösunda) till CityTerminalen (Stockholm). Därifrån tar vi flygbussen till Västerås flygplats varifrån vi kommer att flyga till London Stansted flygplats.

Vi anlände till Västerås flygplats, käkade och gick genom passkontrollen. Smidigt då vi bara hade handbagage och redan checkat in på Internet. Flygresan gick bra förutom att det var alldeles för varmt på planet. Vi hade köpt biljetter till tåget (Stansted - London) på Internet (£21,50 pp) så det gick oxå smidigt. Vi tog sedan en taxi till hotellet som låg vid Marble Arch. Hotellet heter Boston Court Hotel (2-stjärt, jätte centralt, ca 850 kr pp för 3 nätter, inte världens bästa men fungerade bra). Somnade som stockar.
Tisdag 11 November 2008 - Bangkok
Nu har vi simmat för sista gången i poolen. Vi kommer att om en 30 minuter bli skjutsade till flygplatsen. Dags att väcka Jimmy. Nu finns inget mer att säga. Vi kommer att landa på Arlanda 20.00 svensk tid.
Söndag 9 November 2008 - Hua Hin
Upp i lagom tid, käkade en rejäl frukost. Jimmy åt 3 tallrikar med flingor och mjölk. Därefter badade vi först vid poolen och sedan vid stranden. Badade och badade, nej det stämmer inte riktigt, vi låg vid stranden, det var nämligen manet varning. Barnen lekte vid strandkanten. Vi samlade snäckor och andra saker. Vi käkade lunch pa hotellet och gick därefter till poolen igen. Jimmy sov på en solstol så vi kunde ligga vid poolen. Vi gick upp och duschade och gick till Hua Hin Shopping Center, en 10 minuters promenad, handlade en del. Därefter hittade vi en väldigt basic thairestaurang. Maten var så där men ungarna hade kul med två inhemska barn, de lekte jättebra tillsammans. Jag lämnade alla på restaurangen och gick tillbaka till shoppingcentet för att köpa blöjor, men det slutade med massa andra saker. Gick tillbaka till hotellet där de andra satt med en drink.
Lördag 8 November 2008 - Hua Hin
Vaknade åt en rejäl frukost. Badade och slappade hela dagen, vid poolen och stranden. Var med på grillafton på hotellet, inget speciellt, bara käk ingen underhållning.