Stöd Ukraina

Lajnas blogg

Tisdag 9 Oktober 2007

krabi

Söndag 7 oktober

Japp, nu är det bara en vecka kvar här i Thailand sen vidare mot Nya Zeeland vilket betyder; Sluta slösa pengar, laga egen mat (det längtar jag verkligen efter, lite mer varierad kost ja), lite mer normal temperatur, slippa alla dryga försäljare o dyligt. Tja, vad saknar man mer? Hoppas jag finner det mesta i Nya Zeeland iaf.
Igår åkte vi från Phi Phi Island vidare hit till Krabi, Nopparat Thara Beach mer bestämt. Båt sissådär två timmar, men sov rätt fint så de gick fort. Möttes av spöregn o en massa taxichaffisar. Bor nu på Mild Bungalows. Väldans trevligt folk som slappar runt (jobbar) här. Men omgivningen var mest lustig. Björn o jag tog en promenad när vi kom hit igår. Först kändes de som att man var mitt ute i ingenstans men samtidigt som att man var ute på landet en jävla varm sommardag i sverige, ja förutom alla palmer. Kom ner till stranden där allt mest såg helt övergivet ut. Dom har inte kommit så långt efter tsunamin här. Intressant o se. När vi kom lite längre var det mer uppbyggt o en hel del resturanger o affärer. När vi kom hem såg de ut som vi badat med kläderna på, ja tokregn igen.

Idag söndag blev vi upphämtade av en ”buss”, snarare en bil med ett litet flak, kl halv nio. Hämta upp en massa folk o hamna ute i ännu mer ingenstans. Gick genom ett träsk o undrade vad fan de här va. Men dagen blev kanon, åkte båt till en av alla öar. Hong Island, som vi kajakade runt i solen. Stannade o kikade lite härovar, åkte in i en lagoon där de inte va djupare än en halvmeter o det låg sjöstjärnor överallt, flera hundra meter åt varje håll o de gick knappt o sätta ner fötterna utan att kliva på dom. Riktigt häftigt.
Paddlade tillbaka, käkade o badade. Åkte vidare med båten, snorklade lite här o var samt besökte Lading Island. Efter det började det regna så vi åkte hem, tillbaka här vid 16.00. Nu har vi käkat här där vi bor, billigt o gott. Bokat fortsatt resa för imorgon, buss o färja till Koh Samui. Spännade spännade!
Dela med andra:    

Kommentarer
Instauro säger:
Det skall bli jättespännande att läsa vad du tycker om Nya Zeeland! Jag var bara där i tre veckor (men jag anlitade en superbra resekonsult http://www.attractivesolutions.se som såg till att det inte blev så dyrt och som optimerade så att jag hann se och göra mycket utan att vara på resande fot hela tiden) men jag funderar på att åka dit nästa år igen!
Postat 2007-11-14 17:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

krabi
16 år sedan
Phi Phi-öarna
16 år sedan
Första dagarna i Bangkok
16 år sedan