Stöd Ukraina

Lajnas blogg

Lördag 29 September 2007

Första dagarna i Bangkok

Tredje dagen i Thailand, Bangkok. precis käkat frukostbuffe här på hotell Narai. Snart flyger vi vidare till Phuket. Jag o björn lyckas inte riktigt med den där backpackerlivsstilen. Men de är fan svårt o leva sunkigt här i thailand,. allt är för billigt.

I onsdags eftermiddag flög vi från Landvetter till London, det gick fort. Hängde runt där några timmar, käkade gott o kollade på massa pissbutiker. Dom ropar upp vårt flyg o vi tänker gå på. Men nooo, vi har inte checkat in? vi har inga platser? haha. panikpanik. Blir tillsagda att sätta oss på en bänk och vänta medan en tant står o hettsar vid en telefon o dataskärm. Men det är fler som har problem, fint de. Vi kommer på att vi inte ens fick kvittot på att vi ckeckat in väskorna i göteborg. Bra början, Bli fast i London utan bagage lr giltig flygbiljett.
Panikar genom väskan o där var kvittot på väskorna. Väntar några minuter o tanten kommer o ber om ursäkt o ger oss biljett med platser. wiiie.
Stort plan, Quantas. Egna tvskärmar med allt man kan önska sig, men jag somnar ganska fort. Flygstrumpor, ögonmask, nackkudde, filt o hörlurar på så va resan slut. Hann knappt se en halv film. Men får fortsätta kolla om att halvår?

Här i Bangkok har det regnat en massa första dagarna, eller ja de 1½ dagarna vi varit här. Fast vi har haft fullt upp med att ställa om dygnet. Idag är de sol o jag är då fan pigg. Hoppas på fint väder i Phuket.

I tordagskväll när vi kom blev vi skjussade till en schyst resturang. väldigt enkel men livemusik, dansare o jävla god mat. Billigt också.
Deckar nästan efter 1½ öl o åker hem o sover. Fast att alla lockar med pingpongshower ;)
Svårt att motstå haha
Fredag vaknar vi 8, åker ner till frukostbuffen o käkar en massa. men nått är fan galet, vad är klockan? strax efter 7!!! vi har ställt klockan galet o vaknat på tok för tidigt. nooooo. inte konstigt att man är trött. i sverige är klockan strax efter 1 på natten. Jag har blivit sjuk av luftconditioneringen som vanligt. hängig o snorig somnar jag efter frukosten o vaknar klockan 3 på eftermiddagen. säg vad du vill men nu är jag frisk. vi åker in till koh san road. backpackergatorna. det spöregnar o är ganska folktomt. käkar o kollar runt. men åker snart hem. bokar lite biljetter o hotell o nu har vi planerat ett par dagar fram. blir phuket, phi phi o krabi. sen får vi se. nu ska vi föröska stänga ryggsäckarna o dra till flyget.

puss o hej
Dela med andra:    

Kommentarer
Yjacob säger:
Vilken snygg bild på dig:-) Kul att läsa men fan vad du svär i texten - måste du använda så inih-e många svordomar flicka lilla. Ha det bra önskar mam
Postat 2007-09-30 16:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

krabi
16 år sedan
Phi Phi-öarna
16 år sedan
Första dagarna i Bangkok
16 år sedan