Stöd Ukraina

Milibos blogg

Fredag 26 Februari 2010 - Sihanoukville

Kär i Livet

Knappt 3 veckor har jag kvar med min ryggsack i sydostasien, och min hemlangtan ar som bortblast!.... om det inte hade varit for alla underbara manniskor dar hemma d.v.s. ;)

I alla fall.
Den senaste veckan har jag och min lilla internationella Kambodja-familj (Bonnie - Australien, Freddie - UK, Sabrina - Schweiz, Mel - USA) latat oss vid diverse strander och snålsörplat happy hour drinkar och haft kul.
Jag har rest med samma manniskor i 3 veckor nu, och verkligen haft det jattebra har i underbara Kambodja.
Idag aker vi till Kampot, efter det blir det skaldjur for hela slanten vid Keps strand, och efter det en langjakla busstur till Bangkok i Thailand.

Vi akte ut till en liten mysig Ö haromdagen (Bamboo Island aka Koh Ruh). Vi bodde i bungalows pa stranden for 15 $/bunge och spenderade dagarna med att lasa, ata och bada. Jag har nog sallan tidigare varit sa tillfreds med tillvaron som dar, det ar nagot med ö-livet.

Jag ar aven glad att efter fruktansvart manga diskutioner fram och tillbaka kunna meddela varlden om att Bananen ar ett bar, inte en frukt och plantan klassas som varldens storsta ört! Sa dar ja, nu var det sagt, det kandes bra.

Jag ar kar i livet idag, och ska ta med mig dessa harliga kanslor hem och dela med mig sa gott det bara gar!
Tusen kramar pa er alla.
Mirja
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kär i Livet
14 år sedan
Ljus och Morker i Kambodja
14 år sedan
Ovantade aventyr
14 år sedan
Vilse i Chokladpankakan
14 år sedan
Bland bergsfolk & risfält
14 år sedan