Stöd Ukraina

Candys blogg

Lördag 23 Juni 2007

Kallt!

Fast nu är jag hemma igen. Trodde att en vecka med pojkarna skulle gå långsamt så jag hade laddat med 6 pocketböcker. Hann läsa 1 1/2 bok. Så vi hade fullt upp hela tiden och tråkigt hade vi inte. Bodde på ett helt ok hotel. Med frukost o middag, fast vi åt väl kanske hälften av måltiderna där. Åt många goa kebaber i små bakgater som var underbara mumsiga och kostade 1/10 del av hamnrestauranterna. Hade många sovmorgoner pga nattliga utflykter. Inga trötta barn där. Var på turkisk afton med magdans och eldslukare. Fast min Victor var en rackare på magdans. Han snurrar och rullar på magen så man kan undra om han är i släkt med mig. Lite jobbigt när turkarna skulle se min mage eftersom dom utgick från att sonen ärvt morsans talanger.... Bara vilande magmuskler här! Var så otroligt varmt sista 3 dagarna så det gick endast vistas ute i vattnet på en madrass eller i båt. Man låg på en madrass men märkte inte att man inte var i vattnet så varmt var det. Fast man blev ju lite blöt. Men det var kortvarig. Kläderna torkade nästan på väg upp av vattnet. Var ute på en underbar båttur i Gökovaviken och badade från båt och strand. Underbart skönt vid 46 graders värme i luften. Tittade i grottor och besökte små byar. Gick langs hamnen mot Icmeler och det var jättefint. Atmosfären, värmen och alla små restauranter. Tog Dolmus från hotellet till centrum 1 lira. Och så har sonen hälsat p Doktor Borat. Fast han hette Bora.
Han krachade i vattenrutchkanan i måndags och i fredags var såret gulgrönt med sörja och hela ankeln svullen. Fast det var en spruta bak och ett piller om dagen en vecka och i dag är det dag 3 och det syns knappt. Undrar på om man vill veta vad som finns i deras mediciner....Spöregnade så in i bänken i natt när vi landade på Landvetter och vi var halvdöda när vi la oss 5.00 i morse. Men i dag var det kallt. bara 20 grader. Fast egentligen skönt. Har knappt druckit vatten i dag. Har druckit så mycket vatten i turkiet så det nästan skvalpar när jag går. Ja så var det 3 veckor jobb före semesterdags igen. fast det får bli husvagnsemester.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet