Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Torsdag 19 Mars 2015 - Bang Saphan Noi

It´s hard to say goodbye

Det var verkligen jobbigt att säga hejdå till Anna. Ogillar starkt avsked. Kommentarer överflödiga. Tungt, tungt i alla fall
Tog båten till Chumphon. Annas kollega och vän Danni var oxå med på båten. Hon skulle vidare till Australien för att jobba och var även hon ledsen. Så vi satt och grät i kapp nästan. Skönt att jag hade henne på båtresan.
Jag tog tåget från Chumphon till Bang Saphan. Moppetaxi till hotellet som låg några km från stationen.
Checkade in på trevliga The Theatre Villa. Jättemysigt ställe på stranden. 10 rum, relativt nytt, ägs och drivs av ett underbart par.
Stranden är lååååååååååååååång och nästan öde. Ligger några små resort på en bit av stranden. Så man behöver verkligen inte trängas.
Glad att jag hittade det här stället, kände att jag ville ha lugn och ro, noll alkohol, efter Koh Tao. Förbereda mig inför meditationsretreatet nästa vecka.
Ray, ägaren, tog mig med på en sightseeing tur. Frågade om vägen till ett mini market. Tänkte gå, inga problem för mig, men slutade med att vi åkte bil. Besökte kungens tempel, häftigt läge högt över staden och med en härlig utsikt. Åkte till fiskebyarna, såg solnedgången. Tack snälla Ray.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet