Stöd Ukraina

Solans blogg

Lördag 13 September 2008 - Island

Island var helt FANTASTISKT :)

Ja då var vi hemma igen + hunnit med att jobba tisdag-fredag = Helt SLUT
Resan var över förväntan men fullt ös hela tiden, väckning 06.30 - 07 varje dag utom på söndagen då enda hållpunkten var frukost mellan 08-10 + ridning för de som ville (och vi ville) kl 09.50.
Vaknade ju rätt tidigt ändå eftersom man var inne i den svängen och söndagens "sovmorgon" ersattes av väckning 04.45 på måndag för att hinna checka in + ordna div i taxfree osv innan flygresan hem till Gardemoen för vår del. Eftersom jag heter Solveig och vi flög från Gardemoen = Oslo Lufthavn så kallades vi "norskarna" av övriga resenärer under hela veckan, Ja,ja är man från västVärmland så är man ju nästan halvt norsk ändå ;)

Var ändå en lyckträff för vår del att ha en "färdigtpaketerad" resa, tror absolut inte att vi skulle ha hunnit med att se så mkt om vi hade åkt själva och hyrt egen bil, dessutom hade guiden stor Islandsvana och vi fick lektioner om bla hur ett vulkanutbrott uppstår och sen fixade han även så att vi fick vara med och kolla in när de samlade in ca 5000 får från bergen + drev med hjälp av hund, häst och 4-hjuling till en jättestor inhägnad för senare åtskiljning. var nog ungefär som jag kan tro att en renskiljning går till.

Nu återstår det digra arbetet att försöka redigera alla digitalfoton från kamera + mobil och sen välja ut vad som ska bli papperskopior.

Lovar publisera de bästa här så småningom (men skulle behöva en extra sem.vecka för detta)
Dela med andra:    

Kommentarer
Pussas säger:
hoppas du ni hann bada vatten ash glömt vad det hette typ vatten gropp man siitter ja du kanske annar vad jag menar ska försöka finna vad det jag lettar efter,, kram pernilla
Postat 2008-09-15 19:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet