Stöd Ukraina

Candys blogg

Fredag 17 Augusti 2007

Ingen röda lediga dagar före jul...

Ja så är verkligheten mina vänner. Jobba, jobba och jobba. Men sen kan man faktiskt vara ledig 11 dagar om man tar ldigt från jobbet 27-28 dec. Så nu är det bara att ansöka så har ni en härlig ledighet framför er. Jag har beställd flygbiljetter utan att ansökt om ledighet..... eller jag har ansökt, men min chef har semester och man skall ju inte störa chefen på semester.... Så nu har jag beställd flygbiljetter till min hemstad Bodö i norra Norge 170 mil härifrån. Hoppas bara jag får ledigt, förra gången missade vi ju flyget. Har garderat mig denna gången. Flyget går kl: 16.00 dagen före julafton. Men det hinner vi ju samma dag sa min man. Tror inte det min vän att vi chansar på det denna gången. Kan ju bli skitoväder igen och dagen före julafton blir det jädrans svårt att bara ta nästa plan. Biljetter som är lediga finns liksom inte kvar just då. Så det får bli en natt i Oslo först. Och Oslo är ju inte fy skam! Skall åka dit nästa helg. Då måste jag bara berätta hur töntigt det är på SJ`s hemsida. Jag söker efter tåg från mig till Oslo och det kommer upp en avgång på ett helt dygn.... fast att jag vet att det går x antal eftersom jag ofta råkar hamna på just dom tågen på väg till Göteborg. Vid en tillfällighet går jag in på NSB`s hemsida och där står många bra avgånger: Och håll i er det kostar hälften av vad det kostar köpa biljetten i Sverige. Annars kostar ju det mästa multum i Norge. Jag blir glad och trallalal så skall jag boka på nätet. Går ej boka via internet, måste köpas på tågstation i Norge., va f är det för tomtar som gör hemsidor för tåg?? Men man har ju vänner, och tom vänner som jobbar på norsk järnvägsstation så det var bara att smsà kompisen så skickar hon biljetterna. Fast jag försökte allt ringa kundtjänst och be dom skicka dom. Det går ikke så dom. Du må komme hit! jaja jag kommer, men måste ju ha en biljett först:-) Krångligt nä skam den som ger sig. Solen skiner och det är fredag. Kan det bli bättre. Efter regn kommer sol. Så har det varit hela dagen. ha en trevlig helg, det skall jag.
Dela med andra:    

Kommentarer
Reseglad säger:
Hva blit det til julemat?Lengter også til Norge får å feire en jul fremover!
Hvist vi ikke jobber så blir det ingen penger i lommeboken,å da kan vi ikke reise.
Postat 2007-08-18 17:41  Anmäl
Elvis_ säger:
Hej! det lät som en rolig Norge historia :-))
Postat 2007-08-18 13:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet