Stöd Ukraina

Friddelins blogg

Fredag 28 September 2007

Hotellet i Finland

kl 9.15 svensktid, 10.15 finsk tid
Nu har vi ätit frukostbuffé. OJ så mycket gott! Vi kom på igår att jag och Mats aldrig har bott på hotell tillsammans, så det blev lite extra mysigt..

De hade till och med vikt hörnen på toalettpappret, så sött! :) Ganska skönt att sova i en säng istället för flygstol, men det hade samtidigt varit skönt att ha klivit av planet i Bangkok nu istället för att ha hela resan framför sig.. Och dessutom en mycket jobbigare resa.

Man får tydligen ingen ersättning från Finnair eftersom att det inte ingår i deras policy, och vi som valde Finnair för att det kändes tryggt och säkert. Jo pytsan. Känslan jag skulle vilja fått av dem motsvarar tyvärr inte den känslan jag fick.

Igår när planet var försenat från Stockholm så sa receptionisten innan vi gick ombord på planet att det inte skulle vara någon fara och att det bara har hänt två gånger att man missat planet vidare. De sa sedan, ombord på planet, att de hade underrättat flyget mellan Helsingfors och Bangkok att vi är sena. När vi skulle kliva av planet sa en flygvärdinna att vi skulle springa till rätt Gate, vilket alla gjorde, men då hade planet redan lyft och vi var alldels försena... :( Bra kommunikation! Båda planen var Finnairs egna så man tycker ju att de kunde bett dem att vänta, men tydligen inte..

Jaja, vi har iaf haft det trevligt här på hotellet och stiftat fler bekantsakper som vi hoppas kunna träffa även i Thailand sedan. Så det var ju inte bara dåligt ;)

Bussen går härifrån hotellet till flygplatsen kl 14.40 och planet till Japan går strax över 17 lokal tid.

Hoppas ni har det bra därhemma och att våra hjärtan inte saknar oss allt för mycket. Vi tänker på er!

PUSSAR och KRAMAR!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Regn
16 år sedan
2:a advent
16 år sedan
Utkik på Kata
16 år sedan
4-årsdagen på Surin
16 år sedan
Kunglig födelsedag firas med shopping
16 år sedan