Stöd Ukraina

Mallisbrallis blogg

Söndag 27 Juli 2008 - Can Pastilla

Hetta - en blå luftmadrass och katolsk högmassa

Här är "hotter than hell" - hade 43 grader på balkongen när jag kom från playan vid sex-, sjutiden på kvällen.
Gick upp vid 7-tiden i morse - tog ett glas vin på balkongen och gick sedan ner och käkade frukost. Köpte sedan en luftmadrass som jag skall ligga och sola på. Det finns de som redan är uppblåsta och de som inte är det - och jag mitt nöt köpte ju förstås en ouppblåst - de var 2 € billigare. Gissa 3 ggr hur drygt det var att blåsa upp den. Höll på att svimma av andnöd i denna hetta! Till råga på allt så var det ett litet hål på den oxå så jag fick laga den med reparationslappen som följde med. Hela em låg jag sedan och solade och guppade i Medelhavet på min fina blå madrass. I havet är vattnet alldeles ljummet - det svalkar inte ens när man går i. Skulle tippa på att det ligger på ca 27 grader. På kvällen efter middagen - kl 20.30 - var jag på katolsk högmässa i kyrkan som ligger på torget här i Ca'n Pastilla. De sjöng mycket finare sånger än våra svenska psalmer och prästen mässade om madre María. Alla som gick in i kyrkan gjorde korstecknet - alla utom jag då förstås. Efter kyrkbesöket gick jag till min favoritbar som ligger bredvid kyrkan och tog en café cortado = liten espresso med pyttelite mjölk och en Hierbas som är en jättegod örtlikör som tillverkas här på Mallorca. Baren heter "Bar Troyen" och hit går lokalbefolkningen - alltså mallorkinerna. Mammor, pappor, mor- och farföräldrar sitter här medans ungarna leker och sparkar boll på torget kl halv 10, 10 på kvällen. Mallorca is the best!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet