Stöd Ukraina

Mallisbrallis blogg

Fredag 8 Augusti 2008

Sista dagen

Igår var jag in till Palma igen - för sista gången denna gång. Gick runt lite i de gamla kvarteren. På Plaza Mayor hade en capoeiragrupp från Brasilien uppvisning . De fick 1 € av mig.
Gick in på ett konditori och köpte ensaimada och Coca-Cola och satt sedan på trappan till Santa Eulaliakyrkan och käkade. Ensaimada är ett bakverk som tillverkas här på Mallorca - ungefär som wienerbröd - fast ändå inte - och mycket större och med mer fyllning.
Sedan gick jag runt i hamnen och kikade och gick sedan hela strandpromenaden bort till västra delarna av Palma - El Terreno, Corp Mari, Port Pi. Port Pi är Palmas gamla hamn.
Sedan fortsatte jag ända ut till Cala Mayor - en badort. Där var det jättefint - men långt att gå - tog någon timme och sedan samma väg tillbaka till Palmas centrum. Tog bussen och åkte hem till Ca'n Pastilla.
Satt i baren en stund och gick sedan upp och sov.
Nu är det bara idag kvar - ska ta det lugnt och softa runt lite bland lokalbefolkningen på torget här i Ca'n Pastilla. Sätter mig på ett café eller en bänk bland de andra tanterna och inväntar skymningen och viftar med min solfjäder...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet