Stöd Ukraina

Lenarobbans blogg

Söndag 16 November 2008

Hermanus Stellenbosch Kapstaden

081114 Robban o Lena var faktiskt ute och joggade langs kusten, men inga valar syntes, de kanske inte var vakna an. Sen gav vi oss ivag mot Stellenbosch langs med kusten, en mycket vacker vag. Vi passerade bla Bettys Bay dar vi fikade pa Betty Bops bar, dar har man LPskivor som underlagg, exotiskt. Vidare upp i landet mot Stellenbosch. Vadret var nu suverant igen, det slutade att regna. I Stellenbosch en universitetsstad som ligger mitt i vindistriktet. Vi bodde pa ett gasthus ca 5 min promenad fran centrum.
Det blev lite shopping bl a.

081115 Dagen angnade vi at en vintur men guide. Vi blev hamtade ca kl 9 och vid 10tiden provade vi det forsta vinet. Fick lara oss en hel del om vin. Nar vi kom tillbaka var vi tvugna att ta en tupplur, vilken gjorde att det blev svart med somnen i natt.

081116 Vi akte en liten bit till en liten ort som heter Franschoek, hugenotternas stamort. De blev tilldelade omradet av Ostindiska Kompaniet. Sen fortsatte farden mot Kapstaden. Har har vi nu checkat in pa ett lagenhetshotell mitt i centrum, flottaste hittills pa resan. Vi har bla diskmaskin, badkar i sovrummet och varsin toalett, de ni! Har gatt runt lite har i Waterfront och njutit, och tittat pa alla manniskor.

Minneslucka!
Pa vagen till Hermanus stannade vi vid Ronnies Sexshop, ett mycket markligt stalle. Mitt ute pa vischan var det en slags pub, ovanligt inredd med kepsar, bh-ar och tusentals visitkort. Vaggarna var kladda med skrivna halsningar. Ni far se bilder nar vi kommer hem.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotter säger:
Hej ! Ni verkar ha det bra, det har inte vi mörkt regnigt blåsigt. Bettan och jag hade det trevligt i skåne , jag är fortfarande trött med det kanske är vädret eller så är man väldigt gammal kramar maria och de andra
Postat 2008-11-18 16:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet