Stöd Ukraina

Raianders blogg

Onsdag 30 April 2008 - Warszawa

Hemresa från Warszawa i en kaotisk terminal.

Ja då är det bara att säga tack och hej till Polen för denna gången. När jag anlände Warszawa på tisdagseftermiddagen så regnade det. Så vi har haft en ordentlig tur med vädret då solen har lyst varje dag och ingen nederbörd. Efter en god natts sömn så tog jag mig ut till flygplatsen i god tid. Tur var nu detta eftersom det var smått kaotiskt där. Norwegians avgångar avgår från en liten terminalbyggnad bredvid inrikeshallen, "Terminal Etiuda". När jag kommer dit tre timmar innan avgång så är denna lilla byggnad till sista plats full med resenär som ska åka med Norwegian och Wizz till olika platser. Alla ryms inte där inne utan det blir kö utanför byggnaden från och till. Kön ringlar sig otroligt långsamt och plötsligt så fick jag och några till gå före i kön för att inte missa avgången. När jag checkar in mig så vill jag bli av med min resväska och detta hade jag inte meddelat i förväg. Hon upplyser att detta kostar 14 zloty -får en liten vit lapp- och jag måste gå iväg till andra änden av terminalen och ställa mig i ny kö för att betala denna summa. I denna kö som går otroligt långsamt pga att det sitter en person bakom disken, det är inte bara betalning för väskor han pysslar med utan även bokning av flygbiljetter till folk som droppar in. Tiden går, tiden går ... till sist så fick jag pröjsa och fick ett nytt papper som skulle visas upp i incheckningen för att få boardigkortet. Ny kö, kommer fram och tjejen som checkade mig in först var borta och ingen av dom nya visste var mitt boardigkort är. Nu händer något som jag inte gillar, dom två, tre jag frågar bara rister på huvudet och drar upp axlarna ... vi vet inget. Detta bemötande är dötrist att råka ut för när tiden är knapp och det är brottom, brottom. Ment var det en sevicemaindad man som hjälpte mig att finna mitt kort som låg där på disken väl synligt för personalen. Nu blev det ytterligare två köer innan allt var klart. Först köa med väskan som skulle läggas på ett rullband till bagagevagnen, efter det så var det kö förståss till security control. Summa summarum så tycker jag väl att detta system inte platsar in i dagens moderna sammhälle 2008 ... mycket tungrott för att vara ett EU-land.
När allt var klart och jag pustade ut så var det tio minuter till avgång. Som tur var så låg flyget som kom från Rom sent, jag tror nog att alla kom med. Men vem vet, det kanske finns några stackare som fortfarande köar till Stockholmsflyget med avgång 13.50.
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Har varit i Polen några gånger och detta är så typiskt...men av någon anledning löser sig allt till slut ändå.
Postat 2008-04-30 23:52  Anmäl
Raiander säger:
Ja det löste sig till sist :-)
Postat 2008-04-30 21:30  Anmäl
Gullsing säger:
Tur att du kom med i alla fall.

Gilla
Postat 2008-04-30 21:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tågresa Dresden - Berlin
15 år sedan
Ångbåtsresa på Elbe
15 år sedan
Bastei-bergen
15 år sedan
Trevliga Bad Schandau
15 år sedan
Pirna
15 år sedan