Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Tisdag 15 November 2016 - Azorerna

Hemresa

Copyright © Bejjan888™

Upp tidigt var det, ja. Närmare bestämt kl. 03.30. Christina, som vanligtvis går upp tidigt på morgonen, var den som ställde i ordning frukosten åt mig, klockan 04.30. Och varför i hela fridens namn välja att flyga så tidigt? Jo, så här års finns endast ett fåtal flighter att välja på och om jag inte ville spendera en natt till i Lissabon var detta det enda alternativet. Vid 05.00 skjutsade Christina mig till João Paulo II Airport och det var inte många själar ute. Varken på vägarna eller på flygplatsen. Inne i terminalen fanns det dock gott om resenärer. Det visade sig att det avgick två flighter tidigt på morgonen, en med TAP (som jag skulle flyga med) och en med Ryan Air. Flighten med Ryan Air avgick 06.30 och den avgången var nog fullsatt. Det var hur mycket folk som helst som gick ombord på det planet.

Min flight avgick klockan 07.00 och det var nog inte mer än 30 personer.

Efter dryga två timmar var jag på åter på Lissabon Portela Flygplats och hade nu tid till att äta något i lugn och ro innan planet mot Stockholm-Arlanda Flygplats skulle avgå kl. 12.50. Flighten till Stockholm var däremot fullsatt till sista plats. Lite besviken klev jag av planet på Stockholm-Arlanda Flygplats och såg att allt snökaos mer eller mindre verkat ha tinat bort. Och på vägen från transferbussen till bilen så regnade det. Yaaay!! Eller inte… snöslask, grått och trist.

Men ännu en fantastisk ridsemester! Azorerna är ett fantastiskt resmål och att få se det från hästryggen var underbart. Hästarna som jag ridit under veckan har varit väl omhändertagna och i god kondition. Mycket bra boende på Quinta da Terça och man var verkligen en i familjen från första stund man satte foten på gården. Fantastisk mat och man har verkligen inte behövt vara hungrig en enda stund. Reser jag tillbaka till Azorerna och det inte blir ridning, kan jag nog mycket väl tänka mig att vandra istället. Naturen är helt fantastisk!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
44 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
44 veckor sedan
En gråmulen dag
44 veckor sedan
Shkodër och Krujë
44 veckor sedan
Slapp dag... igen
44 veckor sedan