Stöd Ukraina

Miamadams blogg

Tisdag 18 Mars 2008 - Dubai

Hemma igen!

Nu har jag varit 3 dygn i Dubai, kort och intensivt men vi hann med det vi hade planerat.
Vi bodde på Deirasidan om creeken och hade gångavstånd till guldsouken som besöktes första kvällen. Det räckte med att fönstershoppa där eftersom man blev mätt bara av att se allt guld som fyllde skyltfönstren. Se gärna mina bilder.

Dagarna spenderades, dels vid hotellets pool och dels vid havet, på Jumeira Beach Park som är en allmän strand. Man betalar 5 dirham (knappt 10 kr) i entréavgift och ytterligare 15 dhm för en solstol. Mot en deposition kunde man även hyra handuk. Stranden är fin med finkornig ljus sand och härligt vatten som just nu, i mars, bara var drygt 20 grader (brrr!). Det finns dusch och litet snabbmatställe där.

Självklart besökte vi "Mall of the Emirates" med 350 butiker samt en inomhusskidbacke som man inte tror är sann! Ett besök på Madinat Jumeira avslutade kvällen. Det är ett hotell med kanaler och ett stort antal restauranger. Fisk & skaldjur blev vår middagsmat, mums!
Sista dagen åter vid poolen sen blev det dusch och på med "fina kläder" för att i Emirates Tower se solnedgången i havet på femtionde (50!) våningen, sippandes på en Pina Colada och blickandes ut över "The World", ö-gruppen man håller på att skapa utanför kusten.....

Innan det var dags för hemfärd till vårt hotell besökte vi Karama, ett shoppingområde, med enklare butiker med envisa försäljare. En del fynd gjordes i form av tröjor till sönerna och ett par tunikor till mig själv. Nöjd kunde jag nu resa hem igen!! Vi får se när nästa resa blir av. Löste ut bilskrället idag efter att ha fått ett par påpekanden vid bilbesiktningen igår. Där rök närmare 5.000:-. Dessvärre upptäckte de ett annat fel jag bör åtgärda inom ett par månader, till ett pris av knappt 10 loppor...... Och jag som tänkte försöka få ihop till en resa till sommaren med pojkarna.... :-(
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kort & intensivt besök på Island
15 år sedan
Island i början av augusti
15 år sedan
Hemma igen!
16 år sedan
Dubai nästa
16 år sedan
Stirling - Skottland
16 år sedan