Stöd Ukraina

Miamadams blogg

Lördag 1 Mars 2008

Dubai nästa

080301. Åker med en väninna till Dubai om en dryg vecka, vi ska vara där i fyra nätter. Har faktiskt varit där en gång tidigare men det är ett tag sedan. Såg ett TV-program häromdagen som handlade om allt vansinnigt byggande i Dubai nu, tydligen så finns 30% av all världens byggkranar där nu! Det var mycket som hade hänt där sen sist.... Det som var var fantastiskt kul när jag var där i dec -99, var att man mot en avgift på ca 250:- fick komma in på Burj-al-Arab och titta runt, det får man visst inte göra längre. Berättar mer om min resa när jag kommer hem och hoppas så klart att jag kan lägga in lite fina bilder!
Måste ju också berätta lite om Skottland som jag besökte i höstas! Det var jättetrevligt, vi var en grupp på 17 personer = hela närmsta släkten, som bodde i Stirling, en ganska liten stad, mitt emellan Glasgow och Edinburgh. Vi hyrde en man med buss, Derek, som körde oss runt bl a till Loch Ness. Jag besökte också Famous Grouse Destilleri och det var en kul upplevelse som jag kan rekommendera. Vi hörs snart igen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kort & intensivt besök på Island
15 år sedan
Island i början av augusti
15 år sedan
Hemma igen!
16 år sedan
Dubai nästa
16 år sedan
Stirling - Skottland
16 år sedan