Stöd Ukraina

Misslins blogg

Måndag 15 Mars 2010 - Cape Coral

Hemma igen

Ja nu är vi hemma igen ifrån Florida och jag ville inte åka hem igår!
Stod med tårar i ögonen på flygplatsen och det är olikt mig. Jag brukar vara ganska nöjd då jag ska hem annars, men allt va så underbart där nere. Miljön, huset vi hyrde, bilen vi hyrde osv och framför allt shoppingen ( :p) Det finns ju stora malls och outlets överallt. Körde omkring i en vit fet chevrolet Tahoe som va helt underbar att köra.Vi har besökt Miami, Orlando, Disney world magic kingdom mm.Maten är kanon !

Vi bodde i Cape coral som ligger alldeles intil fort myers i ett hus med egen pool vid ån så vi hade även egen båtbrygga.Vi gjorde utflykter och såg vilda delfiner och Aligator. Bara det lixom *L*.Sen har jag sett pelikaner, sköldpadda, andra fina fåglar som jag inte kan namnet på.Och våra husdjur ödlan och kackerlackorna hihi
sen får man akta sig då man ska bada för det finns stingrockor och kliver man bara rakt i så kan man trampa på en , Så man får zickzacka med fötterna och helst ha fliflops eller nått på fötterna om man vill gå efter stranden i vattnet. Men det brukar finnas varningskyltar för det vid stranden.Amerikanarna älskar ju att sätta upp alla möjliga skyltar.

Vädret har vart kanon utom ena dagen då det började mulna på eftermiddagen och andra dagen efter då ovädret slog till. Jäklar va regnet ÖSER ner då det regnar, och jag trodde att taket på huset vi bodde i skulle gå sönder, verkligen störtskurar :-o.Men va jetlagged man blir. Först då man kommer dit och sen när man ska hem igen och ska ha tillbaka den svenska tiden i kroppen. Det tycker jag va lite jobbigt.
Tänkte att jag skulle skriva ner lite tips och så sen i ett eget inlägg. Jag brukar ju göra så efter mina resor och det brukar vara uppskattat !
Så håll utkik så kommer den lite senare
Dela med andra:    

Kommentarer
Lindak säger:
Hej!

Vi har hyrt hus i Cape Coral till sommaren och hittade din berättelse här. Funderar nu på om du har fler tips att ge oss?

Med vänliga hälsningar
Linda
Postat 2012-01-30 21:15  Anmäl
Nisse2ears säger:
Jag kände samma sak då vi skulle åka hem från Orlando - jag ville inte åka hem. Brukar precis som du känna att det skall trots allt bli skönt att komma hem - men icket denna gång!! Det är nåt visst med Florida eller hur? :)

Men jag saknar bilder!!! Har du inga att dela med dig? :(
Titta gärna på mina och dröm dig tillbaka :D
Postat 2010-07-25 17:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet