Stöd Ukraina

Misslins blogg

Fredag 11 Juni 2010 - Göteborgs skärgård

Det här kan du göra i göteborg i sommar!

Tänkte att jag skulle ge er lite bra tips på vad man kan göra i Göteborg i sommar

(Väldigt viktigt att påpeka är att samma inlägg har jag gjort på min andra blogg så jag inte blir anklagad för att kopiera- Jag äger altså rätten till båda dessa inlägg. kan hända att alla länkar inte fungerar som dom gör på bloggen )

Vart tar jag vägen om jag vill fika på nått fint/coolt cafe ?

- Da Matteo på Magasinsgatan. Stans godaste kaffe och ett perfekt läge i solen.

eller så på condeco på kungsportavenyn

-Fast jag skulle inte oroa mig för att inte hitta ett cafe för det finns överallt. Eva's paley är ett annat lång upp på Avenyn nära statyn

Men vart går jag och äter middag då ?

Här blir det värre att tipsa för det finns huur mycket fina goda ställen som helst men ett urval då av mina favoriter

-Jensen's Bøfhus som ligger alleles vid nordstan på Norra Hamngatan 20

-Texas longhorn som har helt underbart grillat kött, finns på 2 platser Linnégatan 78 samt södra vägen

- Golden days Södra Hamngatan 31 ( stänger dock för renovering snart )

-Asiatikst mat och urgod mat hittar du på Mongolian barbeque skeppsbroplatsen1

eller så kan du helt enkelt ta med dig en filt god mat och en engångsgrill och grilla i slottskogen som är en helt underbar plats med djur att kika på

Sälarna matas varje dag kl. 14.00 och Pingvinerna matas varje dag kl. 14.30

Jag är så partysugen, vart tar jag vägen ?

Vill du hålla dig på avenyn som är Göteborgs paradgatan &som många vill göra som inte bor i Göteborg så kryllar det ju utav ställen där- Just pick one säger jag men för att nämna några

- Nivå

- kika här efter barer som passar just dig

-Hard rock cafe hittar du på Avenyn med

-Push

--Styrbord Babord (båten) där tar du din öl och njuter

-Kino som har knapphändig info på nätet

Det här kan jag ju berätta om Bar Kino i alla fall:
De har öppet veckans alla dagar, stänger kl 01 på vardagar och 02 på helger. De har numera fatöl och serverar tjeckiskt på tapp samt även en alevariant utöver det digra utbudet av flasköl. Det är inte superbilligt men heller inte särskilt dyrt, 40-50 kr ungefär.
Musiken och atmosfären är förmodligen den största anledningen att ta sig dit, tänk kosmopolitisk bar i Berlin med omaka möblemang i avskalad lokal. Ur högtalarna strömmar organisk 70-talsmusik.
Delar kök med Hagabion vilket betyder mycket vällagad vegan/vegetarisk mat till sympatiska priser.

-Heaven 23 är ett utav mina favoställen ( dock dyrt) Stället har en helt makalös utsikt över hela göteborg och du kan bara inte missa detta tillfälle.Där kan du få din livs största räkmacka

Jag vill roa mig utanför krogarna, vart går jag då ?

Då går du till Liseberg såklart som är Nordens största nöjjespark

-Unviverseum är ett annat.
Universeum är Nordens största Science center. Upplev rymden, regnskogen och oceanen - allt på samma dag
-Ta en tur med Göteborgshjulet en NYHET för 2010

å Kanaltorget, bredvid operan och Älvrummet, hittar du Göteborgshjulet. Ta plats i en av de 42 inglasade gondolerna och ge dig ut på en 60 meter hög rundtur med utsikt över hela stan. Öppnar kl 11,00

- Kolla gärna in göteborgpaktet där du kan spara massa sköna slantar

Vart shoppar jag ?

-Nordstan är den största shoppincentret i Göteborg med dom flesta och kända butikerna som Hm, kappahl etc, men fortsätter man ur nordstan så finns det hur mycket shopping som helst runt om

-Panduro Östra Hamngatan 31 finns med massa för din hobby !

Hotell är det bara att googla fram, det finns MASSOR med bra och billiga hotell

Lycka till med din Göteborgsvistelse och undrar du över något så bara lämna en kommentar så återkommer jag till dig med svar.. om jag kan
Dela med andra:    

Kommentarer
Nisse2ears säger:
Bra initiativ!
MEN Condeco och Eva's Paleys är ju tråkigaste plejsen i stan (rim ;) ) (frukosten på Fröken Olsson är dock att rekommendera!)

Fikar gör man bäst i Haga! T ex på lilla söta Biscuit på Sprängkullsgatan - ser ut som Leila bakar där inne :)
Postat 2010-07-25 17:36  Anmäl
Travelfun säger:
Detta var ju riktigt kul gjort tycker jag! Skall skriva ut och ta med nästa gång det blir en tur till Göteborg.
Och inspirerande...kanske skall jag göra en liknande om Karlstad! :-) Alla här på RG borde lägga ut lite tips från sin hemstad :-)

Ha en riktigt bra sommar!
Postat 2010-06-15 11:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet