Stöd Ukraina

Familyof3s blogg

Lördag 13 Februari 2010 - Älmhult

Hemma igen!!!

Ja, det är väl inte riktigt lika kul att uppdatera sidan som det var under semestern därav det långa dröjsmålet - ursäkta... uhrm... Iaf nu är vi hemma och vi har varit hemma i 2 veckor i morgon. Vi har en massa härliga minnen och upplevelser lagrade och brännan är svagt gyllenbrun ännu jmf med många som ju faktiskt är genomskinligt blålila (kanske inte riktigt...) brännan är på nåt sätt inte viktig det är bara skönt att få sluka i sig av solens härliga varma strålar =) Vi har haft en underbar semester och vi känner oss så nöjda med att ha valt Koh Chang denna gång - vi kan varmt rekommendera stället!!

Jag tänkte jag skulle avsluta vår resa med att lägga upp ytterligare några bilder och skriva en sista avslutning. Kl 13:30 lördag em 30 jan lämnade vi alltså vår underbara bungalow och satte oss för att käka en sista gång på vår härliga hotellrestaurang. Det var verkligen vemodigt och jag kände mig ledsen att behöva lämna alla härliga goa människor i personalen som tagit så väl hand om oss men framför allt Filippa. Nob A Not var ju allas vår favvis och han är med på ett av korten tillsammans med lillan - han fullkomligt avgudade henne!! Till slut var vi tvungna att vinka hej då och det var lite ledsamt men that´s life.

Det var naturligtvis en av de varmare dagarna och vi svettades floder (kändes det som) när vi satt och väntade på att bli upphämtade för vidare färd mot Trat flygplats. 15:15 kom så bilen och sen drog vi iväg - Byyyyyeeeee Klong Phrao och Coconut - we likeeeeed u a lot!!!!!

Resan till Trat gick bra men Filippa sov inget (som hon brukade vid den tiden). Sen väntade flyg till Bkk och en något rastlös liten prick gjorde allt allt allt för att höras och synas. Hon räckte ut tungan, gjorde fula miner, drog loss mina öronhängen för tusende gången denna resan, hängde ut genom rutan (nästan) och lekte tittut med allt och alla. Jag började svettas litegrann och tänkte my goood ska resan fortsätta så här??????? 5 timmars väntan på Suvarnabhumi flygplats gick bra, Fiffi slocknade i vagnen efter vällingen och vi åt underbart god sushi i lugn och ro sen blev det lite shopping (finally till min stora glädje). På planet sov lillan 4 timmar i sträck och senare ytterligare en timme och resan gick fantastiskt bra. Behöver vi tillägga att vi är stolta över vår dotter?!

Efter bagageupphämtning och strul med vagnen satt vi så på tåget mot Hultet och 26 timmar senare steg vi in vårt hus. Jag trodde jag skulle få frostskador när jag steg ut i 14 minusgrader och 2 dm snö - jezuz vilken kontrast mot ett grönt soligt underbart Thailand.

Vi har redan börjat planera för nästa semester till Thailand för utan Thailandssemestrar skulle man bli tokig. Det är värt varje krona och varenda minut på en lång flygning där benen ibland somnar men inte jag!

Nu ska tangenterna få vila tills nästa semester o vi lägger locket på detta resealbum.
Ha det bra lilla läsaren - chingeling Linda
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

That´s it..
12 år sedan
Heeeeej!!
12 år sedan
Sawadee Kaa
12 år sedan
Allt fint :)
12 år sedan
Snart dax
12 år sedan