Stöd Ukraina

Familyof3s blogg

Tisdag 13 December 2011 - Älmhult

That´s it..

Allt gott har ju ett slut sägs det, så även vår fantastiska semester. Guuuuuud vad jag längtar tillbaka!!! Det är helt galet!!! Vi har varit hemma i lite mer än två veckor nu och mörkret håller på att ta kol på mig. Iaf.. december är en väldigt mysig månad.. jag får tänka på det och idag har det varit lussemys på dagis.

Hemresan gick superbra, Filippa lekte krokodilleken med så många människor hon kunde på flygplatsen i Phuket o Bangkok till många asiaters stora glädje.

Vad var då bäst med vår tripp? Definitivt Sunwing Bangtao som får 5+ av 5 möjliga. Deras koncept är helt klart vinnande! Dock är inte priset vinnande utan snarare ruinerande och alldeles för högt, ca 950 kr per natt o då bokade vi hemifrån o prutade tills vi skämdes.

Vi gillade Koh Lanta riktigt mycket och efter att vi bytte hotell till Southern Lanta och hade nyrenoverad bunga med poolview till kanonpris hade vi det ännu mer lovely :) Slappt, skönt o totalt avkopplande precis som en semester ska vara.

Det som vi blev liite liiite missnöjda med skulle väl isf vara Karon Beach. Eftersom vi var där några dagar 2008 upplevde vi sån väldig förändring och tyvärr till det sämre.

Karon Whale hotell är helt ok för några nätter men ha inga jätteförväntningar. Däremot gjorde vi poolbesök en dag på Mövenpick Hotel *****anläggning o holy smoke vad najs, (men totalt omysigt med 0-thaikänsla). En dag gjorde vi poolbesök på Hilton Hotel - oxå najs men inget för barnfamiljer kände jag. Här passar damer o herrar m briljantringar sippandes på drinkar bättre än en livlig barnfamilj.

Detta blev vår 6e semesterresa till Thailand och det kommer absolut bli en 7e. Kanske i kombo med Malaysia.. det finns vissa planer iaf =)

Ha det bra tills vi hörs igen,
tjing tjing Linda
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

That´s it..
12 år sedan
Heeeeej!!
12 år sedan
Sawadee Kaa
12 år sedan
Allt fint :)
12 år sedan
Snart dax
12 år sedan