Stöd Ukraina

Spiros blogg

Torsdag 12 Juni 2008 - Rhodos stad

Hemkommen....

Har nu varit hemma en vecka nu, och har nu börjat smälta intrycken.
Bodde mitt emellan Ixia och Ialyssos beach och där fanns inte mycket o göra..*S*
Var där lite innan säsongen så det var lite dött, men vad gör det när folket är så himla härliga.... =D

Fann 2 restauranger som var helt underbara. Den första ligger på strand promenaden (längst öst ut vid beachenwalk) hette Zorbas. Bra grekisk mat med bra priser och helt underbara mot barnen...
Den andra ligger mer mot Trianda & Ixia längs stora vägen in mot Rhodos stad. Restaurang Napoli hette den, där kan du få all sorts mat från tradtionell grekisk mat till ordentliga pizzor och stekar. Riktigt bra priser och wow vilken service..... 4 st servitörer/servitriser som alla har sina roller och alla är så himla trevliga och glada. Och det fungerade hur bra som helst även där o ha med sig barn.... Färdiga barnmenyer så det inte behöver bli något tjafs... =P med efterrätt så klart!

Hotellet (Palmasol) vi hamnade på var kanon, inte många rum men oj så trevligt. Härliga gäster och mycket trevlig hotellreceptionist/allt i allo, Costas!
Han var överallt och fixade med allt, till och med i Poolbaren.
Och tur var väl det, annars hade inte jag och farsan fått smaka på nån Raki... Han bjöd från sin egna flaska som han hade i baren.... Härligt!!

Var runt på ön i 4 dagar men hann bara köra runt halva ön. Fanns en massa o se och ännu mer att upptäcka. Och att åka buss var hur enkelt som helst, en centralstation inne i Rhodos stad, och där kom o gick alla bussar ifrån.
Men grekerna kan bara inte parkera, eller rättare sagt dom har utvecklat parkeringskonsten till det yttersta. *asg* Dom står överallt, och helst ivägen för så många som möjligt oxå. Sen ska man bara se förvånad ut om någon tutar på en.... *S*

Oj finns så mycket mer att komma med men lite sparar jag får mig själv även om jag säkert kommer skriva om det ännu mer...

// Spiro
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sunving Arguinegin
47 veckor sedan
Oktoberfest 2014
9 år sedan
Sunny Beach, Bulgarien
13 år sedan
Albufeira, Vila Recife
13 år sedan
Åland + golf??
15 år sedan