Stöd Ukraina

Spiros blogg

Måndag 28 Juni 2010 - Bulgarien

Sunny Beach, Bulgarien

Så är man igen hemma efter att ha dämpat ressuget för ett tag.
Blev en liten happening med att vi satt en lördag och kollade för skojs skull på resor, och innan man fattade vad som hänt hade vi glada i hågen beställt rese och hotell...*S* Med avresa 2 dagar senare.. =P

Så på måndagen gick resan ner till Bulgarien & Sunny Beach.
Och mina intryck av den resan var att det fortfarande går att äta och dricka hyfsat billigt bara man tar sig upp från beachen och bort från dom stora vägarna/gå gatorna... Billigaste vi lyckades hitta var från 4,5 leva (ca 25kr) Och då pratar vi vanlig lunch/middag. Ingen pizza slice eller liknande....
Ölen och det inhemska drickan gick att få från 0,85 leva och uppåt. Men vi höll oss mestadels till flasköl även om den var lite dyrare. Gillade tyvärr inte smaken på deras öl mm.... Tur det fanns Tuborg, Staropramen osv.

Dom intryck jag fick var att Bulgarerna var trevliga men alla andra (ja nästan iaf) verkade nästan rädda för att prata med oss. Försökte man hälsa så fick man i bästa fall bara en ilskan blick annars så ignorerade dom oss för det mesta. Kan ha med o göra att vårat hotell verkade ligga i rysskvarteren, Och som vi fick reda på sedan av en annan ryska att dom flesta inte kan engelska...

Kommer jag åka tillbaka dit?? Nja tveksamt men man ska aldrig säga aldrig...
Dela med andra:    

Kommentarer
Spiro säger:
Vi hamnade på Hotel Atol. Det enda dåliga med det hotellet är att det inte fanns en pool....*S*
Annars helt ok...
Postat 2010-07-26 22:35  Anmäl
Odepark säger:
Vad var det för hotell ni bodde på då? ( ska dit för första gången i aug)
Postat 2010-07-26 20:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sunving Arguinegin
51 veckor sedan
Oktoberfest 2014
9 år sedan
Sunny Beach, Bulgarien
13 år sedan
Albufeira, Vila Recife
13 år sedan
Åland + golf??
15 år sedan