Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Lördag 28 Februari 2015 - Bangkok

Hanoi-Bangkok

Så, sista morgonen i Hanoi och Vietnam. Vet att jag kommer att återvända hit, har inte hunnit med det jag ville och vissa platser vill jag återvända till.
Startade med powerwalk runt sjön, kl 6.30, var absolut inte själv. Sover de aldrig?? Avslutade med meditation. Härligt start på dagen.
Shoppade det sista, lyckades med konststycket att gå vilse igen. Gunilla, skärp dig!
Flög med Qatar till Bangkok. Tog 1,5 timme. Testade Skytrain för första gången. Så himla smidigt när man lärt sig hur det funkar.
Skulle ta nattåg till Chumphon och så båt till Koh Tao. Går inte att köpa tågbiljetter online så hade fått hjälp via en travelagency, Travex. Skulle möta upp en representant på stationen för att få biljetten. Hann precis i tid.
Men Bangkoks tågstation, den är verkligen inte fräsch och skulle behövas fixas till. En stank av kattpiss från ett gäng katter som strök omkring, förstärks genom värmen som är. Toaletterna vägrar jag besöka. Tänkte få mig en kopp kaffe typ, men allt stängde 21-22. Mycket folk som satt och väntade och ont om sittplatser men så hittade jag nästan en hel rad med stolar. Där slog jag mig ner. Tänkte inte på blickarna jag fick förräns jag såg att det var liksom inhägnat och en skylt sa att det var avsett för munkar och nunnor. Jo men, Gunilla, bortgjord igen. Bjuder på det. Reser mig diskret och tar mina ryggsäckar och går därifrån....
Åka tåg funkar bra i Thailand men glöm inte att ha ordentligt med kläder på dig. Det är kallt, riktigt kallt, ac:n jobbar för högtryck. Hade sittvagnsbiljett och det funkade bra.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet