Stöd Ukraina

Lengans blogg

Söndag 16 Maj 2010 - Hamburg

Hamburg 16 timmar...... :)

Nu börjar man få tillbaka energin :)

12/5 gick jag upp som vanligt, 04.15, jobbade halvdag på bygget i Stockholm och tog sedan en härligt tripp från Skavsta till Hamburg. Syftet var att se finalen i Europa League mellan Atlético Madrid och Fulham.
Jag anlände till Reeperbahn med min packning bestående av en kamera och tandborste två timmar före matchen. Bra timing, jag hann med att träffa min kompis Simon från Malmö och medans jag letade efter honom så sprang jag på "Jempan", min fotbollsvän här på Reseguiden.se. Det var superkul att träffa henne igen där i vimlet av fans.

Tillsammans med Simon åkte jag och tusentals sjungande spanjorer tunnelbana till arenan.
Jag hamnade på en kanonplats, 14e raden på VIP-läktaren :) Matchen var jättebra liksom de fantastiska fansen som sjöng hela finalen. Efter full tid stod det 1-1 och i förlängningen avgjorde Atléticos Forlan.
2-1 till spanjorerna och lyckan på läktaren var total :)

Efter matchen var jag väldigt trött efter en lång lång dag. 02.30 lämnade jag segerfesten på Reeperbahn och åkte till flygplatsen. Där försökte jag få lite sömn på en bänk fram till 06 då jag checkade in på flighten till Riga. Därifrån flög jag sedan till Stockholm där min vän "3an" hämtade mig. Dags för lite vila nu kanske?? Nej nej, vi åkte direkt till Medborgarplatsen, åt "middag" på korvkiosken och sedan blev det kryssning med Cinderella..... Hur jag lyckades vara uppe hela natten och dansa på kryssning är ett mysterium men kul hade jag hahaha :)

Gissa om jag var trött när jag kom hem till sist. En fantastisk ledighet, jobbig men såååå rolig!!!!

Kram på er, mvh Lengan
(snart blir det Oslo och Eurovision eftersom jag lyckades skriva en bra slogan :) )
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet