Stöd Ukraina

368577s blogg

Onsdag 7 Januari 2009 - Ao Nang

Guldbröllopsresa

Thailand väntar på oss.
Om exakt 7 dagar kommer vi att vara i det varma och härliga Thailand. Vi kommer att stanna i 4 veckor och någon dag under dessa 4 veckor kommer vi att fira vårt guldbröllop. Den dag som vi gifte oss var min blivande hustru bara fyllda 17 år. Det känns verkligen lite konstigt då man tänker tillbaka på den långa tiden som vi varit gifta. Ofta tänker jag på allt som vi har fått uppleva tillsammans under alla dessa år. Vi har två härliga barn med familjer och dessutom två fina barnbarn. Under alla dessa 50 år är nog det som mest har fastnat i minnet är alla underbara resor som vi gjort tillsammans. I dag ser man att så många äktenskap går i stöpet, vilket gör mig ledsen när vi vet att de som får lida mest är alla barnen, som inte får vara lyckliga och växa upp med sina föräldrar.
Jag tror att vårt resande över hela världen har gett oss väldigt mycke, som gjort vårt äktenskap så harmoniskt och härligt. Under alla resor i olika länder får man ofta uppleva stora kontraster mot det vardagliga livet som man lever hemma. Kontentan av det är alltid borta bra men hemma bäst.
Jag och min hustru ser nu fram mot att få en härlig semester i Thailand och träffa nya vänner, som ger tillvaron ett lyft.
Dela med andra:    

Kommentarer
Zappe50 säger:
Ha det "så gött" i Thailand och frossa i den goda maten !
Postat 2009-01-14 22:00  Anmäl
Bittan säger:
Ett fint bröllopskort på er båda!
Ett hjärtligt GRATTIS till eran guldbröllopsdag och en trevlig
vistelse i Thailand.

Birgitta
Postat 2009-01-11 09:49  Anmäl
Mjorumm säger:
Grattis till guldbröllopet
en sån fin text du skrivit önskar Er all lycka i framtiden med
Postat 2009-01-09 12:25  Anmäl
Mpc säger:
stäler mig till dom andra o säger som så grattis
Postat 2009-01-09 11:50  Anmäl
Ulleb säger:
Grattis! Håller med dig. Jag tror vårt resande gör att vi mår bättre och fört oss närmre! Finns ju inget bättre än att planera en resa ihop och sedan få uppleva allt nytt och kul med den man älskar!! Ha nu en bra resa!!
Ulleb
Postat 2009-01-09 11:36  Anmäl
Grethe1 säger:
Trevlig resa. Hoppas att ni får en härlig guldbröllopsdag.
Postat 2009-01-08 22:03  Anmäl
Sierra säger:
Grattis och jag önskar er en trevlig Thailandsresa.
Vi kanske ses i värmen...:-)
Postat 2009-01-08 18:16  Anmäl
Tima säger:
Grattis i förväg till ert guldbröllop - vilken fin berättelse och vacker bild på er båda! Hoppas ni får en underbar tid i Thailand. Lycka till!

TIma
Postat 2009-01-08 16:38  Anmäl
Raiander säger:
Gratulationer till er guldbröllopsdag!

// Raine
Postat 2009-01-08 12:07  Anmäl
Fagersta säger:
Ett stort GRATTIS på er guldbröllopsdag. Hoppas att ni får en fin tid i Thailand och att ni även kan njuta av många fina år tillsammans
Postat 2009-01-08 11:11  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vårens första resa
14 år sedan
Guldbröllopsresa
15 år sedan
Tunisien väntar på oss i dag.
15 år sedan
Åter till Thailand
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan