Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Måndag 16 Mars 2015 - Koh Samui

Fredag den 13:e idag eller???

Dagen och veckan hade ju kunnat börja bättre. Vi skulle ta första färjan, kl 8 på morgonen, eftersom Anna skulle jobba. Hade kollat (nja, kollat och kollat) att moppestället var öppet tidigt så vi kunde lämna den och få tillbaka mitt pass. Vi låg i fas när det gäller tider MEN var moppestället öppet. Nej, Vill inte dra hela historian här och alla fina ord som kom ur min mun. Fick skicka iväg Anna på båten i alla fall, hon skulle ju jobba.
Engagerade en hel del människor i att jaga kvinnan som hyrde ut mopparna. Hon dök upp så småningom, jag hade väl inte sirap i rösten precis och ögonen var nog mer svarta än blå. Kunde ju inte bara lämna moppen eftersom hon hade mitt pass.
Ja, det blev några timmar extra på Koh Samui för mig, blev några koppar iskaffe.
Fick en fint mottagande när jag väl kom till Koh Tao, drypande av svett, då inte heller denna båt hade en fungerande a/c. Härliga dofter/ångor från alla människor på båten. Anna stod på kajen med en banana/lime shake som jag älskar.
Vad lärde vi oss av detta? Jo, kolla alltid före, lite inte på det som står på skylten utan fråga. När vi snackade om det senare kunde vi inte annat än skratta åt eländet. Det kunde ju varit värre. Anna konstaterade att när jag svurit och sagt några väl valda mycket fula ord, "då förstod jag att du var riktigt arg"
Nu är det historia.
Kvällens middag blev på Su Chilli, thailändskt förstås, efter en öl på Victors.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet