Stöd Ukraina

Moniqes blogg

Fredag 26 September 2008 - Thailand

Från Thailand till Varberg

26-27 september 2008
Klockan väcker oss strax efter sex. Frukost, dusch, se över det sista i packningen. Hämtas av en taxi som Mabel fixat. Tog ca 2 timmar till flygplatsen i Bangkok.

Den nya flygplatsen är enorm, den är dessutom jättefin och bara två år gammal. Vi hade inte tid på flygplatsen att ta den där paraplydrinken som vi ännu inte fått. Däremot köpte vi den sedvanliga stora kartonger med friska och färska orkidéer.

Flyger med Berlinairways. Vi har övervikt, bagaget väger 56 kg. Vi får betala 100:-/kg. Jan prutar vi betalar 500:- Är väl täcket av silkestrådar och sidenlakanen som väger.

Planet är trångt som ett charterflygplan. Det är mycket mat och dryck som ingår på planet, nästan inte tid att sova. Slumrar, spelar kort, ser på film (utan ljud) under de elva timmar som resan till München tar.

Det är hård vind, varför planet studsar runt, en gång gör det en tvär sväng så en kvinna som går i gången faller in i knät på sittande. Jag nöp Jan hårt i armen. Men allt gick bra. Tröstar mig alltid vid de få tillfällen det är otäckt, att min morbror yrkes flög hela livet och det hände aldrig nåt. Så jag litar på det! Älskar att flyga!

På Münchens flytplats får vi vänta nästan tre timmar till flyget till Köpenhamn avgår. Sätter oss äter gott och tar två öl – tidsfördriv, tills planet skall gå till Köpenhamn.

Går på SAS planet för flygningen till Köpenhamn. Landar strax innan 24.00 på natten. Vi har nu varit i farten drygt 25 timmar. I Köpenhamn finner vi en plåtbänk, dvs kall, med plats för oss. Sitter där i dryga 6 timmar, försöker sova, men rätt meningslöst.

Tåget som tar oss till Varberg avgår 6.36. slumrar mellan Helsingborg och Halmstad. Är i Varberg halv tio, blir mötta och kommer hem till James som är överlycklig, vi får frukost, kaffe och fil med flingor och ägg. Livet är toppen.

Packar upp, plockar undan, sover ett par timmar. Äter sedan god smörgåstårta med barnen och deras respektive. Tar ett glas vin och bara njuter. Är trötta, var i gång i princip ca 40 timmar och det känns.

Men vi är hemma efter en fantastisk bröllopsresa och med otroligt mycket minnen i bagaget. Minnen från vårt jättefina bröllop med alla nära och kära, samt vår resa.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet