Stöd Ukraina

Anns blogg

Onsdag 31 Maj 2006 - Sverige

Fotbollskväll på Fjälla

Igår kväll spelade min son match mot Lysekil, det hela gick av stapeln på den lilla fotbollsplanen som finns på Fjälla i Brastad. Jag har aldrig varit där förut men det fanns en skylt som talade om att det var ett naturreservat, efter en underbar skogspromenad kom man upp till planen. På lagets hemsidas forum hade någon vänlig själ lagt in info om att man kan få en vidunderlig utsikt över nejden om man går upp till utsiktstornet. Tyvärr ösregnade det där igår strax innan matchstart så utsikten får vänta till en annan match eller ett annat tillfälle.
Men i den fina somriga naturen var ändå resan härlig, bara att sitta på färjan till Lysekil t o r ger sommarkänslor särskilt som solen passade på att bryta igenom just då. Efter matchen stod alla segerrusiga IKO-are på färjan Gullbritts "läktare" och ropade till systerfärjans passagerare "Andra sidan är ni klara" men tyvärr kom det inget svar i den svala sommarkvällen. För mig hade svaret varit givet "Jajamänsan fattas bara". Klart för start i alla lägen, livet väntar..."i glädje som i sorg, Sveriges Radio Göteborg"
Ikväll är det vårkonsert med kulturskolans elever, imorgon fönsterskrapning på Ängevi och på fredag Västerskolans vårkonsert, fotboll i helgen osv...Ha en bra dag alla ni lyckliga som tar vara på vardagens guldkorn och som orkat läsa ända hit!/ Ann
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet