Stöd Ukraina

Anns blogg

Måndag 6 Augusti 2007

Stråkläger i Orsa

Efter förra helgens dåliga väder, slit på förläggningar och triumfer i den av Liselotte omdöpta Moddebollen passade jag på att titta in på biblioteket i Orsa för att rapportera om det fina vädret som äntligen har kommit. Igår inleddes lägervistelsen på Hamregården med allsång bla Taubes ...här är den sköna sommaren som jag har lovat dig..snart drar jag vidare till det långgrunda badet vid Orsasjön. Morgonen inleddes med joggning där jag bl a passerar Europas största ormgransbestånd. Om det nu skulle vara så att någon inte vet vad detta är så går det bra att skicka mig en fråga. Lägerlivet för min del är lugnt, jag läser Hilary Rodham Clintons "Levande historia", hon skulle passa bra som USA:s nästa president. Stimulerande läsning till smäktande stråktoner av den mest kvalificerade av de tre stråkorkestrarna gör en verkligen på gott humör. Att man sedan bara kan gå direkt till bordet och avnjuta mat som någon annan har tillagat är verkligen semester. Några planerade fester är dock inte i sikte, får väl nöja mig med VIP-inhoppet på "Fjorden" hemmavid där en av Svansjös ledare lyckades tjata in oss i någorlunda regnskydd som tur var i blötan. Tyvärr kom Svansjöns grabbar sist i sin grupp, själv hade jag två barn i finalen, det blev en förstaplats för Oddevolds P94or och en andraplats för IK Rössös F91or, inte så illa va? Nu ska jag och bada det blir strandspaning ett par timmar innan middagen. Ha en bra dag i solen...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet