Stöd Ukraina

Nattugglans blogg

Måndag 28 Januari 2008 - Tallinn

Första inlägget - kryssning till Tallinn

Nu när jag har varit medlem här ett tag kanske det kan vara dags att börja blogga också :) Första inlägget får handla om den kryssning till Tallinn som jag var på i helgen. En kompis hade fått gratishytter, så då kunde jag ju inte tacka nej till att följa med även om det egentligen inte skulle bli några resor förrän till sommaren.

Vi var fem stycken som åkte och det blev riktigt lyckat. Jag har varit i Tallinn en gång tidigare, för tre år sedan ungefär, men det var skoj att se staden igen. Det var jättefint väder, ett par plusgrader och solsken. Här hemma hade det visst varit snöstorm så det var ju skönt att slippa den...

Vi gjorde inte så mycket, utan gick mest omkring i den gamla stadsdelen och tittade. Jag tycker bäst om den rysk-ortodoxa Alexander Nevskij-katedralen (har lagt upp en bild på den), hoppas verkligen att jag kommer till St. Petersburg någon gång. Vi var även inne i katedralen och det var imponerande, tyvärr fick man inte fotografera.

Som sagt så var det skoj att se Tallinn igen, och det är ju alltid roligt att åka på kryssning (även om det gungade rejält på ditvägen) men jag tror inte att jag kommer åka dit igen. Inte än på ett bra tag iallafall. Det känns som att jag har sett det mesta jag vill se där, så nästa gång hoppas jag på en kryssning till Riga där jag inte har varit.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet