Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Första doppen!

Var ned på Nungwi beach redan under min första dag, men något bad blev det inte då eller igår då jag pysslat med annat. Men idag så var det dags att gå ned och löga sig lite. Spenderade ingen jättelång tid nere på stranden och var inte i mer än ett par gånger i den väldiga Indiska Oceanen, men som vanligt var det nog för att få jag skulle få en bra färg på min tidigare så bleka lekamen.

När jag ligger där och solar så hör jag några kvinnor i närheten prata på omissbar norska så jag trampar över och frågar vad de gör här. Det visar sig att de är från Bergen och är här nere på ett arbetsutbyte på tolv veckor. Nu är det sista veckan så de har några dagas ledigt innan det bär hem till fäderneslandet igen.

Här på mitt boende bor det en svart kille som jag hejat på när jag sett honom. Det visade sig, när vi snackade lite idag att han är från Danmark och jobbar som elektiker. Tydligen ska de elektrifirera den danska järnvägen nu, vilket förvånansvärt inte har gjorts förut mer än på små sträckor.

På tal om Danmark så måste jag flytta ut härifrån på Söndag. För dyrt på det här bygget. Så jag är uppe och dealar med min gamla värd (som bott i Danmark ett antal år) från nästan sju år tillbaka om att flytta in igen. Han har inget WIFI längre, men det kanske jag kan leva med, men däremot frukost och samma rum som jag använde förra gången. Han har gett mig ett pris och jag gav honom ett motbud som han skulle sova på. Så vi får se.

Nu är det fredag kväll och som vanligt tog jag mig ett par pilsner ihop med vänner hemma som jag är frånvarande från. Safari heter den bästa biran här på bygden. Håller 5,5% .

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan