Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 11 Mars 2019 - Ponnāni

Första delsträckan gjord.

Då var den första lilla sträckan på min långa färd gjord. Jag följer riksväg 66, som sträcker sig hela vägen från Indiens sydspets vid Kanniakumari upp till Bombay. Oftast är den bred och fin och då kan jag puttra på i omkring 60 km/tim. Men genom städer och byar och där vägen är i mindre bra skick får jag sänka ned den till omkring 40 eller ännu lägre.

Jag har ibland funderat hur man gör vid sådana här vägtullsstationer. Nu har jag lärt mig att tvåhjulingar har en egen genomfart där man ej behöver betala något. Smidigt.

Gjorde några stopp på vägen för att få i mig lite vätska. Men också för att vila lite. Det är jobbigt att köra motorcykel när man är ovan. Hade nog inte tänkt på att det skulle bli jobbigt för händerna. Särskilt högerhanden som man hela tiden gasar med. Nåja, de problemen kommer snart att försvinna, vartefter man kör.

Klockan tre på eftermiddagen hittade jag ett väghotell utanför Ponnani och tog in där. Jag hade då kört en 18-19 mil och tänkte att det kunde räcka.

Nu, klockan åtta på morgonen, har jag sovit och fått mig en frukost, så det kan vara dags att hoppa upp på bågen igen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Jo, jag såg det . Satt faktiskt och följde via magazin24 livesändning tills jag somnade. Bangladesh får bli en annan gång.

/Conny
Postat 2019-03-11 14:28  Anmäl
Postis19 säger:
Bra jobbat grabben, synd att du fick ge upp Bangladesh. Hallsta gjorde en bra insats mot Arboga igår stryk med 4-5 hemma.
Postat 2019-03-11 10:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan