Stöd Ukraina

Daniel_petterssons blogg

Måndag 1 Juli 2019 - Maldiverna

Första dagen på Maldiverna avklarad!

Hej allesammans.

Just nu befinner jag mig i Maldiverna på en lokal ö som heter Dhiffushi. Och jag älskar den redan!

Vi börjar från början.

Resan startade ifrån Köpenhamn där jag skulle flyga ifrån tillsammans med en som heter Betina, vi känner inte varandra sen innan men vi båda reser med adventurese.se. Vi flög ifrån Köpenhamn - London - colomobo - Male. Men vi kom bra överens och det är skönt att de arrangerar att man har en eller flera reskompisar. Så vi löste korsord och drack några öl tillsammans.

När vi kom till Male, så mötte vi de 15 andra som också har bokat Maldiverna som gruppresa.

Gemensamt tog vi en speedboat som väntade på oss när vi kom fram och en guide, båten var precis utanför flygplatsen. Och då ger det mening när man tänker att det kändes som att man landade på vattnet. Det var en härlig båtresa där vi såg en delfin och otroligt många vackra öar. Allt är bara så fantastiskt. Precis som jag föreställt mig.

Efter båtresan så möttes vi upp av vår skandinaviska guide, som tog oss till vårt guesthouse. Vi bor på ön Dhiffushi som är en lokal liten ö. Där det endast är vi som är turister nästan. Efter vi checkat in, visade vår guide oss runt på ön. Det är några restauranger, butiker, en skola och dykshop.

Så de finns det man behöver och inte så mycket mer, vilket jag tycker är skönt. Så det inte blir för "turistaktigt". Efter rundturen så åt vi tillsammans allihopa, Vi är 23 totalt i åldrarna 20-35. Vi fick 3 olika maträtter av vår egna kock, han hade även bakat kanelbullar till oss. Riktigt skön lirare.

Efter maten satt vi alla och pratade ett par timmar i vår gemensamma trädgård.

Trött och slutkörd, säger jag nu godnatt härifrån.

Om ni vill se bilder ifrån resan gå in på @adventure.se på instagram.

Väl mött,

Daniel Pettersson
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet