Stöd Ukraina

Tangrings blogg

Fredag 29 Augusti 2008 - Sollefteå

En vecka i Ångermanlands län

Då har jag ånyo varit i Sollefteå i en veckas tid för att umgås med min kära syster och svåger.

De har sin oas i Grundtjärn, 7 mil norr om Sollefteå mitt i skogen och inga grannar på flera kilometers avstånd men nära Storsjön.

Det var ingen värme precis men jag har plockat lingon och blåbär, sågat ner tre träd för att få ved och huggit ved så jag har hållit mig varm.

Endast tre grader hade jag i gäststugan tidigt på morgonen så 05.00 stod jag nere vid sjön och fiskade men det var precis om fiskarna lurade mig för jag fick inget napp. Förmodligen var det för kallt ute.

Däremot så var det en abborre som var framme och nosade på draget men han försvann, jag höll mig varm i alla fall.

Det går att åka billigt upp till Sollefteå, jag åkte buss med Y-buss för endast 275:-- kr till Sundsvall och så blev jag hämtad där.

Jag tycker att det är en tjusning i att åka buss och se alla höstens färger och jag upptäckte efter Gävle att hösten har kommit med gula blad på björkarna.
Dela med andra:    

Kommentarer
Fagersta säger:
Du verkar ha haft en härlig vecka. Batteriladdare behöver vi alla ibland
Postat 2008-09-11 17:37  Anmäl
Eleonora säger:
ÅÅH! Det låter helt underbart,tystnaden de vackra färgerna att bara få vara sig själv.
Postat 2008-09-10 21:39  Anmäl
Zappe50 säger:
Här i Brasilien har vi förresten tidig vår nu (20 grader) och snart är det sommar här ! Skall bli gött med lite värme !
Postat 2008-09-10 13:37  Anmäl
Zappe50 säger:
Oj då !
Har hösten redan kommit till de norra delarna av Sverige ?
Jag gjorde själv en resa för en månad sedan och då var det fortfarande sommar till och med norr om polcirkeln !
Jag körde från Karlstad till Yrtivaara vid Hakkas (norr om Överkalix).
En resa på 126 mil och den tog bara 14 timmar inklussive pauser och stopp på grund av krock med ren !
Men som sagt. Det var fortfarande sommar då !
Urmas
Postat 2008-09-10 13:34  Anmäl
Heidine säger:
Enig med Begtar og Sierra. !!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 2008-09-10 12:40  Anmäl
Bengtar säger:
Det måste vara skönt att få vara i tystnaden och slippa larmet.
Få andas in den härliga höstluften, och bara leva!
Bengt
Postat 2008-09-10 10:56  Anmäl
Sierra säger:
Ja du, snart kommer kylan på riktigt med allt vad det innebär. Ännu har inte löven börjat gulna här nere i "södern" i alla fall...
Postat 2008-09-10 10:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ny dator
15 år sedan
En vecka i Ångermanlands län
15 år sedan
Letar nu resa till Turkiet igen
16 år sedan
Hjälp
16 år sedan
Alanya
16 år sedan