Stöd Ukraina

Bippen78s blogg

Måndag 15 December 2008 - Khao Lak

En underbar dag

Vi gick upp tidigt i morse. Åt frukost här på hotellet och gav oss sen av mot stranden inne i Khao Lak. Vi tog en taxi eftersom vi missade hotellbussen... eller inte missade men ja ja....

Khao Laks strand var inte alls lika fin som den här i Bang niang bara en bit från där vi bor i Khuek khak(?)
Vi slöade hela dagen ända fram till 16.30. Grannarn berättade att tre personer blivit brända av maneter, dock inte den farliga variaten men ändå. Både jag och Marina skvätte bara lite vatten på oss då och då... För vem vill riskera att bli bränd.. uscha...

Vi åt lunch på en av de små restaurangerna vid stranden. gött..... en sallad och jag som är hungrig som en varg åt även en sandwish utöver det.. skrattar..

Vid fyra tiden gick vår hotellbuss hemmåt till hotellet. Vi duschade och gjorde oss ordninge och tog en taxi till barnhemmet. Vi kom mitt i barnens middag. Alltså barnen är såååååå goa!!! De tränar på att säga mitt namn nu.... Bittsi.... skrattar.. svårt med is tror jag... Gullungar!! Idag hade de några sponsorer på besök så de fick massa nya kuddar och filtar, ris, olja och lite leksaker. Härligt å se hur alla barnen hjälpte till och bar och fixade. Och hur tacksamma de är!!

Vid 20.30 fick vi skjutts tillbaka till vårt hotell. vi strosade ner till 7-eleven och köpte massa nötter, öl och vatten... Sen satte vi oss på balkongen och snacka skit och spelade yatsy. Myyys... Vi har massa gulliga ödlor på kvällstid. Gröna små geckoödlor....

Nu ligger jag i sängen och blippar på datan. Var nere och köpte lite datatid. Vill ju uppdatera er där hemma....

Längtar efter Rasmuz efter att ha varit på barnhemmet.......!!!!!

kram till er alla där hemma
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista dagen och sjuka!
15 år sedan
God Jul
15 år sedan
Söndag.......
15 år sedan
Åter igen en helt underbar dag här i Thailand
15 år sedan
En underbar dag
15 år sedan