Stöd Ukraina

Ekas blogg

Söndag 20 December 2009 - Aruba

En slö och slapp vecka

Det var i början av september det hände.

Jag öppnade min mejl på jobbet ohc tappade talförmågen helt! Jag hade vunnit första priset i Reseguidens tävling. Priset? en resa för två till Aruba.

I november var de så dags att ge sig iväg. Jag hade inga större förväntningar, er än att jag ville ha en skön och avkopplande semeter. Jag hoppades dock lite på salsadans och romdrinkar.

Väl på plats blev det varken rom eller salsa. Rom fanns det, men tanken jag hade var att jag skulle åka och dricka välsmakande, lagrad rom. De sorter jag hittade och som serverades i de barer jag besökte var samma sorter som vi har hemma tyvärr. Salsan uteblev för att jag själv inte orkade hålla mig vaken på kvällarna. Jag kom helt enkelt inte in i tiden. Men det gjorde inget.

Jag fick en vecka av fantastisk mat, slappt och slött liv. Jag hade varken klocka eller mobil med mig och kopplade bort vardagen totalt. Vi bodde vid Druif beach och det var där vi höll till mest hela tiden. Strandpromenader i solen med virvlande vågor som slår mot benen, bra böcker som avnjuts under ett parasoll och en god romdrink på after beach baren innan kvällens fantastiska middag. Troligen bestående av fisk eller skaldjur.

En dag hyrde vi en bil och tog oss ut och snorklade, annars var jag lat och det var en veckas total avkoppling och allt tack vara ett par rader jag skrev om ett annat paradis i Costa Rica.

Märkligt, men ack så härligt!

God Jul och Gott Nytt År på er allesamman!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellinor säger:
Kul att du hade en bra resa! God Jul och Gott nytt år till dig också!
Postat 2009-12-21 13:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Årets första paddling
13 år sedan
En slö och slapp vecka
14 år sedan
Minisemester i Söderköping
14 år sedan
Vilda djur på riktigt
14 år sedan
Spa i Lettland
14 år sedan