Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 14 Juli 2014 - Mariedamm

En regnig dag.

Medan Stefan söndagsslappade i sitt tält med en bok så tog jag mig en tur runt i den lilla staden. Hittade ned till järnvägsstationen som är en av Sveriges äldsta. Den allra äldsta ligger i lilla Järle som bara ligger någon mill eller så utanför Nora. Passade på att ta mig en fika i restaurangvagnen som är uppställd på ett sidospår.

På kvällen så bänkade vi oss, tilsammans med en del övriga gäster, för att se finalen i fotbolls-VM. Fanns en del tyskar bland campinggästerna och de var i alla fall glada när Tyskland lyckades vinna.

Hade regnat en del under natten, så vi väntade ett tag innan vi rev tälten i hopp om att de skulle torka hjälpligt. Till slut hamnade vi ändå i sadlarna och fortsatte vår färd. Mycket backar och svårbemästrad beläggning gjorde det jobbigt hela vägen till Garphyttan. Därifrån gick det sedan mycket lättare. Regnet, som hela tiden legat och hotat över oss tog inte full fart förrän vi kom fram till Lanna, men det passade oss då vi dök in på golfklubben för en riktigt smaskig lunchbuffe. Kålsoppa, fiskgratäng och köttfärslimpa stod på menyn.

När vi var färdigätna, så hade regnet övergått i ett lite mer stilla sommardugg, så vi kunde slänga på oss regnkläder och fortsätta vår cyklats. Tämligen lättåkt sedan och vi slog till slut läger i lilla Mariedamm i den allra sydligaste delen av Närke. Hittade en badslats vid en fin liten sjö och där slog vi oss till ro.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan