Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Torsdag 24 Maj 2007

elitloppet

I helgen bär det av till stockholm för att kolla på Elitloppet på solvalla vilket blir ett välkommet avbrott i vardagens måsten.
Egentligen så finns det hur mycket som hellst som jsg skulle kunna göra på vårt gamla hus men ibland behöver man släppa allt och dra iväg och det är väl som jag brukar säga halvt på skämt och halvt på allvar att man hinner innan man dör eller så dör man innan och i så fall så finns det kvar til någon annan.

Förutom denna korttripp så börjar semestern närma sig med stormsteg det är "bara" sex veckor innan jag och syrrans grabben ska upp till kiruna och fjällvandra som det så stort heter ordet fjällvandra låter så präktigt och duktigt och egentligen så är det inte mycket mer komplicerat än att ta en promenad under förutsättningatt man är fullt frisk förståss och man håller sig till rösade leder.
Denna vandring var det väl tänkt att vi ska vandra fem mil och även fiska en hel del så vi räknar med att vara ute en vecka ungefär.
Efter denna vecka så kommer min fru och barnen upp till Kiruna och möter upp mig så att vi kan ta oss till Nikkaluokta för att därifrån gå de 18 kilometrarna till Kebnekaise och tillåter vädret så går vi väl upp en sväng på berget också för det har ju barnen sett fram emot.
Nä nu är det dags att åka till jobbet så att det kommer in lite deg till sommarens strapatser.
lev väl gott folk mvhBosse.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
14 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan