Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Onsdag 23 Oktober 2013 - Soltszentimre

El Bronco Ranch

Copyright © Bejjan888™

Frukost vid 08.00. Idag skulle jag och min reskamrat få rida med Sanyi och ha med oss Dominique som tolk, eftersom både Ida och Roland hade åkt iväg till Tyskland för att göra reklam för sin ranch. Ägarna till ranchen hade tagit ett gemensamt beslut om att bara låta internationella gäster till sin ranch, eftersom ungrarna uppförde sig illa och lät bli att betala. Så därför satsade man på internationella ridgäster.

Vi började med en 1 timmes lektion för Dominique. Sanyi satt på staketet och tittade på, sa inte mycket men kommenterade ibland på ungerska till Dominique. Återigen +25°C och gassande sol, så det var långärmad tröja och cowboyhatt som gällde. Sedan red vi ut, jag, min resekompis, Sanyi och Dominique. Nu hade vi hunnit vara på ranchen några dagar så man började känna igen ridvägarna trots att de bara bestod av sand. Lunchen serverades k. 12.30 och bestod av kycklinggryta, ris och sallad. Gott!

På eftermiddagen valde vi uteritt i 2 timmar, eftersom det hade börjat blåsa och det skulle bli svårt att höra vad Dominique sa ute på ridbanan. Men även om det blåste så var det varma vindar. Riktigt behagligt ändå. När vi kom tillbaka till ranchen hade det kommit en till svensk tjej till ranchen som skulle stanna en långweekend. Louise, ursprungligen från Göteborg, men numera Stockholm kom och presenterade sig. Erik och Christoffer hade beställt massage till kvällen. Min ridkompis passade också på att beställa en massagetid. Middagen serverades kl. 18.30 och det var grillad kyckling, vitlöksbröd och getost. Efter middagen satt vi tillsammans alla fem gäster ute på gården. Erik och Christoffer med sina kreativa fantasier drog ihop många roliga historier innan vi gick till sängs.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan