Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Torsdag 24 Oktober 2013 - Soltszentimre

Björn- och tigerjakt

Copyright © Bejjan888™

Frukost kl. 08.00. Erik hade rest hem sent igår kväll, för att delta i en pokerturnering i Storbritannien. Min reskamrat hade fått så pass ont i ryggen att hon avstod från all ridning idag. Lite tråkigt tyckte jag, men har man ont så ska man ju inte rida. Så jag fick rida westernlektion alldeles själv för Dominique, eftersom Christoffer och Louise red för Robert på den andra ridbanan! Jisses Amalia! Den här gången fick jag jobba rejält! Eftersom jag var ensam på banan så hade hon all uppmärksamhet på mig och så varenda liten grej jag gjorde (eller inte gjorde). Även idag var det +25°C och strålande solsken, men så här hårt hade jag inte jobbat tidigare under ranchvistelsen och blivit så här svettig!

Efter ridlektionen så fick jag rida ut med Christoffer, Louise, Robert och Dominique i en timme. Lunch vid 12.30. Köttbullar, mos och sallad. Efter lunch hittade vi på några lasson som hängde vid uteplatsen. Vi provade alla på att svinga lassot över en träbock. Nu råkade Robert vara mästare i att hantera lasso (och vunnit en massa priser) och han försökte desperat lära oss hur man skulle göra. Det är inte lätt, kan jag säga. Det här var andra gången i mitt liv som jag provade på att kasta lasso. Första gången var i Arizona. Robert visade även upp lite trix och konster med sitt lasso (med sitt eget tävlingslasso).

Eftermiddagen bestämde vi oss för en 2 timmar lång uteritt. Jag, Christoffer, Louise, Dominique och Robert. Vi var ute på både björnjakt, tigerjakt och aktade oss för krokodilerna och de hoppande ormarna… haha! ;) Robert hade en stor och livlig fantasi! Det var alltid han som hade hand om barnlägren under somrarna och brukade skoja med barnen om både björnar, krokodiler och tigrar. Även om vi alla var vuxna så hade vi skitroligt! Jag ska då aldrig bli vuxen – utan alltid ha barnasinnet kvar! Det är så mycket roligare ;)

När vi kom tillbaka till ranchen, efter både tigerjakt och björnjakt så blev det relax i jacuzzin. Middagen serverades vid 18.30 och bestod av falafel och strips. Till middagen bjöd Christoffer oss tjejer på en varsin Pálinka. En ungersk specialitet som enligt mig inte var särskilt gott. Sedan var det någon som kom på den briljanta idén att ha Pálinkaprovning (det var inte min idé)! Jag valde dock att avstå, jag menar… är man på en ridresa så är det inte sprit i första hand som man ska dricka. Men alla de andra radade upp 9 olika smaker av Pálinka och testade på allihop.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
44 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
44 veckor sedan
En gråmulen dag
44 veckor sedan
Shkodër och Krujë
44 veckor sedan
Slapp dag... igen
44 veckor sedan