Stöd Ukraina

Moniqes blogg

Söndag 22 Juni 2008 - Varberg

Efterlysning badort nära Bangkok!!!

Vi kommer efter resan med transsibiriska genom Ryssland, Mongoliet och Kina göra en avstickare till Vietnam. Där kommer vi att besöka platser jag bodde och besökte under mina 5 år jag var där. Sedan kommer vi att åka till Bangkok, vara där ett par dagar, därefter ungefär en vecka vid en badort. Det är frågan, vad skall vi välja.

Jag har varit i Pattaya för flera år sedan, det är ju nära Bangkok. Sedan var jag även i Hua Hin en gång, det är lite längre resväg. Men det vi vill ha är en bra badstrand, billigt men bra boende, inte för långt från Bangkok. Vi vill helt enkelt ha en vecka för att slappna av, njuta med sol o bad, god mat innan det är dags för hemresan via Bangkok.

Har någon bra tips är vi jätteglada!!!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Candy säger:
Även jag har varit där (2 ggr) hyrde boende båda ggr av mape. Seriösa och underbara människor. Och underbart ställe. Upplävde att vara ensam på vissa stränder och det tyckte jag var njutbart, sen kan man som Marika säger ta båten över till Ko Samet, fast jag tycker att det var för mycket "Mallis" för mig dvs påstridiga försäljare och folk överallt. Men smaken är som baken. Frågan är bara vad man är ute efter.
Postat 2008-06-23 23:06  Anmäl
Marika säger:
Kan rekommendera Ban Phe som Mape pratar om och även att boka boende genom dem, de är 100% seriösa och jättetrevliga.
Boendet är jäätefint och prisvärt! Vi både hyrde och köpte eget =)

Om jag vore er skulle jag också ta färjan till Koh Samet några nätter. Det tar bara 30 min . från Ban Phes hamn och kostar 10 kr/enkel väg!!
Bra och testat boende var Silver Sand Beach Resort. Se gärna bilder och reseberättelse på min sida! http://www.reseguiden.se/minsida/marika

Trevlig resa!
Postat 2008-06-23 20:11  Anmäl
Mape säger:
Hej
Låter trevligt,gå gärna in på http://www.thailandsboende.dinstudio.se
och se på uthyres.Vi är två Göteborgare,och det är inte ont om Västerlänningar här,som Legusta säger Vingresor har 4 stora resorter härnere utefter kusten,sen alla andra från Europa,men vi får plats alla.Här är goda möjligheter till sol,bad,avkoppling,aktiviteter om man så önskar,GOD MAT och billigt.och nära Bangkok 1½ -2timmars bilresa.Här finns boende direkt vid stranden,med havsutsikt för 1000sek/veckan,med alla bekvämligheter.
Postat 2008-06-22 12:49  Anmäl
Legusta säger:
Mabel och Lasse heter två bohuslänningar som hyr ut lägenheter och villor runt omkring i Rayong, strax sydväst om Bangkok.

De har olika boendeformer ge dom ett förslag på vad ni söker och när så kanske dom kan hjälpa er. Det är naturligtvis lite ont om västerlänningar just här men det är ingen större nackdel. Där finner du det "äkta" Thailand för dig som vill uppleva ett lokalt thailändsk vardagsliv och samtidigt ha en avkopplande semester. Prisnivån är låg, lägre än på många andra thailändska semesterorter. Mer tips på deras hemsida: http://www.mabelhouse.se
Postat 2008-06-22 11:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet