Stöd Ukraina

Sierras blogg

Lördag 10 Februari 2007 - Abu Dhabi
Resealbum: Abu Dhabi 2007

Dubbla rattar...

Missförsta mig inte. Med dubbla rattar menar jag att körskolebilarna här i Emiraten är försedda med 2 rattar, en för eleven och en för läraren...
Det ser helknasigt ut när de kommer farande i denna hektiska trafik. Jag har ingen aning hur det funkar eller vem som kör. Lurigt ar det i alla fall.
Pa tal om trafiken sa körs det väldigt fort pa gatorna. Taxibilarna kommer upp i ca 100 km/tim mellan trafiksignalerna så det gäller att få på säkerhetsbältet fort som bara den. Som tur är så är de väldigt noga att stanna vid rödljus för när det är grönt för korsande trafik kollas det ingenting utan hög fart gäller. Det krockas dagligen och för 1 vecka sedan blev en kille som korsade gatan utanför mitt hotell dödad. Hänsyn tas inte till fotgängare så man måste hålla koll på fartdårarna om och när det är dags.
Det är dock väldigt billigt att åka taxi här. Startavgiften är 4 SEK och för det kommer du ganska långt. 5 km kostar ca 10 SEK.

I övrigt så skiner solen och vi har idag ca +25.
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Dubbla rattar... Måste se kul ut! Verkar livsfarligt med sådana hastigheter, ge dig inte ut på några cykelturer bara!
Postat 2007-02-12 20:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet