Stöd Ukraina

Maddecks blogg

Tisdag 24 Augusti 2010

Drömmer

Törs jag säga att vi antagligen är på väg till Florida igen??
Inte snart men planen är april 2012! Men tiden går ju fort :)

Vi hinner inte mer än komma hem så börjar vi fundera på vad vi missade den här gången och vad vi måste hinna med nästa....
Har redan börjat spåna lite smått på resrutt, och än så länge ser den ut såhär;
New Orleans, Destin, Orlando, västkusten typ Tampa/Sarasota.
Förhoppningsvis kan vi vara borta 4 veckor, så tiden borde räcka till.

Det är ju lika bra att börja kolla boende och flyg i god tid. Det bästa tar ju slut fort =)
Så är det nån som har tips om saker att se o göra i New orleans och Destin så tar jag tacksamt emot!!
Tips på övriga ställen med såklart...;)
Men NO och Destin har vi aldrig varit i, men funderar på 3 dagar i NO och kanske 5 i Destin.
Mycket sol och bad blir det ju, för att hålla ungarna lugna. Men lite shopping och sightseeing vill vi ju också ha!

Tröttnar aldrig på att surfa runt o kolla in tips och tricks i Florida! Det bästa är ju när man bara klickar in sig på nåns resealbum här på reseguiden och får följa med på deras resa!

hej så länge
Dela med andra:    

Kommentarer
Leicy säger:
Hej !

Länge sedan vi hördes ;) Hoppas allt är bra med er !
Sitter och tittar på våra usa bilder, fina minnen.
Våran förhoppning är att vi ska komma iväg till usa igen
2012, våren el hösten beroende på var vi ska ta vägen. Florida kommer alltid locka men californien
skulle sitta fint också. Vi får kolla och välja när vi har kommit en bit till på reskontot ;)
Vi har iallfall bokat fem dagar i London i slutet av april med två kompisar, utan barn....ska bli jätte roligt.
Älskar att resa med barnen men det är verkligen underbart att få åka iväg bara vuxna och bara va.

Vi höres !
Kram Petra
Postat 2010-11-14 21:30  Anmäl
Veken säger:
2012 va kul!! Och vi som åker feb/mars 2011, kanske vi matchar in samma år någon gång :D
Skriv gärna det bästa på FL västkust så jag vet lite vad vi kan göra, är det fint i Key west? visst hade ni varit där?
Postat 2010-08-30 19:27  Anmäl
Memmie säger:
Tack för det! Det var det vi hoppats på, att 3 år är en lämplig ålder. Då kanske vi kan åka någon gång under 2013. Åker ni alltid i april? Maj var ju jättehärligt där, inte så där fuktigt varmt varje dag och så de där underbara varma kvällarna och nätterna. Är det så i april också?

Du såg möjligtvis inte Jamie Oliver i torsdags. Han var i New Orleans och lagade mat. Gumbo ska man tydligen äta där. Det var faktiskt så man blev sugen på att åka dit igen!
Postat 2010-08-29 13:43  Anmäl
Maddeck säger:
Lämplig ålder för ett besök på Magic Kingdom är nog 3 år tycker jag. Vi var där när vår äldsta var 1 år och 2 månader första gången, och det var ju mer för vår skull.... Visst fanns det mycket att titta på för henne men hon hade ju lika gärna varit i sandlådan ;)
Andra gången vi åkte var hon 3 år, då var det jättekul. Vi kunde åka flera grejer och vi träffade en massa disneyfigurer! Bäst var såklart prinsessorna, då fick mamma glatt stå i kö i 45 minuter...

Då gick vi även på Busch Gardens, där har dom ett jättestort barnområde så det var också jättebra. Mannen åkte de stora bergodalbanorna medan vi hängde där!

Nåt som vi brukar tänka på nu när man åker med barnen är flygtiderna. Väldigt bra att boka de flyg som har kortast totala restid + att det är bra att tajma tiderna med när de ska sova. Senaste gångerna har vi lyckats få barnen att sova nästan hela flygresorna! Det är riktig lyx.

Kanon med lite DOs and DON`Ts i New Orleans. Det är ju bra att veta vilka hotell man ska sortera bort på en gång, och det är ju alltid svårt att veta i vilket område man ska bo i en ny stad. Så tack för dom tipsen =)
Postat 2010-08-27 08:51  Anmäl
Memmie säger:
Inte illa!! Sjunde gången gillt nu då...

Ronnie och jag har pratat om när vi kan åka dit igen, vi längtar väldigt mycket båda två. Men vi vill ju inte bara åka för vår skull utan det vore ju önskvärt om Isabella kunde få ut något av resan också! För vi vill ju väldigt gärna besöka åtminstone ett par parker. Vilken ålder tycker du är bra för ett första Magic Kingdom-besök? Man vill ju gärna att hon ska kunna åka några attraktioner och tycka det är roligt att träffa disneyfigurer och sånt.

Det låter lagom med tre dagar i New Orleans. Jag tror inte att man behöver mer tid där. Bo inte på Hotel St Marie bara, det var inte bra, det luktade mögel på vårt rum. Skulle jag åka dit igen skulle jag inte bo i French Quarters utan i något av de modernare hotellen som ligger nära det området, t ex på Canal street. Där vet jag i alla fall att det ligger ett Marriott för jag har varit på Starbucks där! Det är ju gångavstånd till det mesta i NO och jag tycker att det räcker att promenera genom de gamla delarna. Vi var ju också där i april och jag trodde att det skulle vara varmt men det var jättekallt (i alla fall om man inte, som vi, hade jacka med sig). Så vi gick på museum en dag. NO har USAs officiella World War 2 museum. Det var rätt intressant fast kanske inte så kul för barn. Jag minns däremot att det låg ett stort Aquarium nere vid Mississippi där det var jättemycket barn. Och det finns säkert någon båt man kan åka med som kör en sväng på floden där! Och så är det roligt att se den där stora arenan där hela stan sökte skydd under orkanen, fast det räcker att köra förbi med bil. Och så kom jag på att de där bakverken heter beignet! De är ungefär som donuts som de hällt jättejättemycket florsocker på!
Postat 2010-08-26 11:49  Anmäl
Maddeck säger:
ja, vilken gång i ordningen blir det?? jag har varit där 6 ggr och stora tjejen som är 5 år har redan varit där 3 ggr...;) Det gäller ju att lära dom i tid, haha

Det lär ju bli de vanligaste turistgrejerna i NO, för jag tror inte att vi stannar i mer än 3 dagar. Men det är ju alltid bra med lite inside tips, som bra fik o mathak =)

Sen kommer vi ju hyra bilen redan där och ta oss ner till Florida, så kanske man kan hitta nåt guldkorn längs vägen som man inte hade åkt till annars! Jag har ju god tid på mig att leta runt! hehe
Postat 2010-08-25 09:14  Anmäl
Memmie säger:
Haha! Vilken gång i ordningen blir det ni åker till Florida?

Vi var ju i New Orleans förra året. Jag gillade det ju inte för det luktade sopor och fukt, men det kan ha varit att jag var nygravid :o) Vi hann inte med så mycket i New Orleans men ett måste är ju att gå till Preservation Hall och lyssna på musik. Och gå till Café du monde och äta såna där speciella bakverk som jag just nu glömt vad de heter. Sen ska man ju även äta läskigheter som alligator och cat fish! Promenera fram och tillbaka på Bourbon street (kanske inte i den änden med alla strippklubbarna) gör man ju också... och tittar på French Quarters.... Nu har jag bara räknat upp de allra vanligaste turistgrejerna, inte mycket nytt att komma med :o)
Postat 2010-08-24 22:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
10 år sedan
Sista veckan
11 år sedan
Siesta key
11 år sedan
Orlando
11 år sedan
Vi reser vidare
11 år sedan