Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Torsdag 1 April 2010 - Zanzibar

Dhow Inn

Idag är det ingen vanlig dag för i dag är det skärtorsdag och av detta har vi inte märkt något. Har inte berättat det men på resorten bor det en hel del svenskar. Ett av paren beställde risgrynsgröt imorse men det kunde de inte fixa eller rättare sagt att han beställde det i går men idag låtsades de i köket inte om detta. Undrar om de har gjort gröt någongång? På tal om mat så är det fantastiskt god mat här. Man har en harmoni i det man äter och hur livet i sig flyter på. Om man stressar på eller undrar något som skulle varit för en kvart sedan eller så kommer bara "Hakuna Matata" vilket betyder inga problem. Idag har vi sagt hejdå till Marcus, våran filmkille. En trevlig prick som hade en hel del ideer och uppslag på filmning och filmgrejjer. Känns både vemodigt och samtidigt rätt härligt då man nu får några lugna dagar utan en kamera som kan filma då man minst anar. Undrar hur filmen kommer att bli? Har ju fått en liten inblick i hur det är med alla såpor på tv-n och hur detta går till och jag kan lova att det är inte lätt. Man pratar ju "Västgötamål" och slänger sig med vissa uttryck som för övriga landet kanske behövs textat för att förstå! Haha
Idag har vädret växlat rätt ordentligt mellan varit soligt och molnigt. Det kom ju oxå den obligatoriska regnskuren på förmiddagen för vi har nu gått in i regnperioden så då skall visst vädret vara såhär. Nu har vi precis kommit från badet och det börjar närma sig kvällen. Temperaturen i havet är ju ca 28-29 grader så det är helt underbart. Man kan bada en timme utan att man blir kall. Nu skall vi till ett nytt ställe som har trådlöst internet så får vi se om det går att surfa lite snabbare. Internetet på resorten är långsamt samt att det finns en enda datoratt använda så kön är lång på kvällen.
TIlls nästa gång!
Havsdopp!
Dela med andra:    

Kommentarer
Malusen säger:
Glad Påsk på er långt där borta, om jag äter ett påskägg för er, solar ni lite för mig då?

Kram Mia
Postat 2010-04-03 14:56  Anmäl
Reslangtan säger:
Hoppas ni har en härlig tur. Själv kom jag hem från Zanzibar för ca 4 v. sedan. Bodde också bl a på Ndame Village i Paje och stortrivdes. Tycker att ön är alldeles lagom stor för att upptäcka på en semestertur. Jag njöt i fulla drag. Ha en fortsatt trevlig Påsk!
Postat 2010-04-02 12:03  Anmäl
Merlin säger:
Tack för underbar läsning. Önskar er en Glad Påsk.
Postat 2010-04-02 09:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan