Stöd Ukraina

Hbms blogg

Måndag 6 Augusti 2007

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Som jag skrev igår så bokade vi in oss på en dyktripp till Sibuan för att det var så taskig sikt på Mabul men dykcentret hade satt upp oss på Mabul så vi tänkte ja ja, det får väl duga.

Tur var väl det för nu hade sikten förbättrats avsevärt så de dykplatser vi besökte igår som vi inte såg så mycket av fick vi idag uppleva med betydligt bättre seikt. Vilken skillnad det var när man faktiskt såg mer än handen framför sig.

Dagen toppades av att det hela dagen har lyst en värmande härlig sol och att vinden varit still- och skonsam. Vi har med andra ord haft en riktig kanondag.

Det börjar bli sent, har varit tvungen att jobba lite från mitt lilla hotellrum men nu är räkningarna betalda. Fantastiskt var man kan åstadkomma med ett internet. Jag kopplar upp mig mot kontoret precis som om jag satt där på min vanliga plats och sen var det bara att betala leverantörsfakturorna. Hur enkelt som helst.

Imorgon skall vi äntligen få komma ut till det omtalade Sipadan, det ser vi kollosalt mycket fram emot. Idag hade det varit toppen där ute med mängder av både sköldpadda och haj.

Rapport kommer imorgon, nu skall jag sova så jag är utvilad imorgon.

//Henrik
Dela med andra:    

Kommentarer
Gral säger:
Glöm inte att visa oss bilder när du kommer tillbaka!!!
Postat 2007-08-09 16:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

BKK igen
15 år sedan
Äntligen på väg igen!
15 år sedan
Utlovade bilder
16 år sedan
Summering av resan till Borneo
16 år sedan
Tillbaka i civilisationen
16 år sedan